PS:1 en 2 spellen afspelen op playstation3?

Status
Niet open voor verdere reacties.

agaroud9

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
Hallo

Ik heb een vraagje:Ik heb laatst een playstation 3 gekocht(de 40 gb versie)en dacht dat je hiermee ook playstation 1 en 2 spellen kon afspelen.Maar toen ik een playstation 2 spel erin stopte gaf hij aan dat de data niet ondersteund of zoiets:(Of met andere woorden mijn playstation 3 speelt dus geen ps:1 en 2 spellen af!!:eek:Ik heb aan andere nagevraagt die ook een playstation 3 hebben en die beweren dat het bij hun wel werkt.Weet iemand misschien hoe dit komt of dat ik dit eventueel kan oplossen??Anders moet ik maar overstappen naar playstation 3 spellen en mijn playstation 2 spellen maar op zolder dumpen:(En daar heb ik geen zin in.

Hopelijk reageert iemand hier op!
Alvast bedankt!
Groetjes :thumb:

Laatst bewerkt:
Helaas, de 40gb versie van de PS3 werkt niet met PS2 spellen. In Europa is alleen deze versie uitgekomen zover ik weet, dus lijkt het me vreemd als het bij anderen wel zou werken. In Amerika was er bij de lancering van de PS3 de 60GB versie die wel gedeeltelijk PS2 spellen kon spelen, maar de Europese kan dat dus helemaal niet.

Zie voor informatie o.a.ook hier:
http://tweakers.mobi/nieuws/49709

Vanwege de kosten heeft Sony de 40GB-versie van zijn PlayStation 3 niet backwards compatible gemaakt. Europese PS3-kopers zullen het moeten doen met dit model aangezien de 60GB-variant geheel van de schappen verdwijnt.

Bij de introductie van het nieuwe 40GB-model van de PS3 maakte Sony bekend dat dit uitgeklede model geen geheugenkaartlezer bevat en ook twee van de vier usb-aansluitingen moet missen. Het goedkopere model kan bovendien geen PS2-spellen meer afspelen. PlayStation 1-spellen zijn overigens nog wel te spelen.

Dus geen PS2 spellen, PS1 spellen zijn nog wel te spelen.

Laatst bewerkt:
Oh bedankt sockslayer jammer hiervoor:(Maar nou heb ik nog een vraag want ik heb ook gehoord dat je gekopierde spellen op de playstation 3 kan afspelen.(Als hier niks over gezegt mag worden op deze topic meld het dan)Weet jij of iemand anders of dit mogelijk is????
Alvast bedankt!!

De 60 Gb versie speelt wél PS2-spellen. Deze is de laatste tijd bijv. via acties aangeboden en wordt dan nog wel eens doorverkocht. (heb er zelf onlangs op die wijze zo een kunnen kopen)

Wel is een geheugenkaart-adapter nodig voor het overzetten van de data van je geheugenkaartje.

Alleen omgebouwde Playstations kunnen niet originele spellen spelen. Ik heb geen ervaring met een omgebouwde Playstation 3. De anti-kopieer beveiliging is wel weer verbeterd.

Laatst bewerkt:
Tot op dit moment is mij nog niet bekend dat er een omgebouwde PS3 is. En daarbij is het illegaal.

Ik heb ook een verhaal gehoord dat ps2 spellen wel te spelen zijn op de ps3, maar dan moet je eerst je controller uitschakelen en dan weer inschakelen. Wat is hiervan waar?

He Gregyor, het ombouwen van een Playstation is natuurlijk niet illegaal:rolleyes:

Je mag natuurlijk aan een apparaat, dat je zelf betaald hebt en waar je eigenaar van bent, net zo veel verbouwen als je lief is! Al plaats je er een toeter in en een vlag op, prima!

Je garantie vervalt er mee, je kunt hem beschadigen, maar illegaal is het niet.

He Gregyor, het ombouwen van een Playstation is natuurlijk niet illegaal:rolleyes:

Je mag natuurlijk aan een apparaat, dat je zelf betaald hebt en waar je eigenaar van bent, net zo veel verbouwen als je lief is! Al plaats je er een toeter in en een vlag op, prima!

Je garantie vervalt er mee, je kunt hem beschadigen, maar illegaal is het niet.

Ik ben het niet eens met je in dit geval, volgens de gebruiksvoorwaarden van sony,
Voor zover dit rechtens is toegestaan mag u geen enkel deel van de spelsoftware nabouwen, decompileren of demonteren of eventuele daarvan afgeleide werken maken of op andere wijze trachten om uit de objectcode ervan een broncode voor de spelsoftware te vormen.

U mag geen enkele onbevoegde, illegale, vervalste of gemodificeerde hardware of software in verband met de spelsoftware gebruiken om van het PLAYSTATION®3-systeem eventuele encryptie, beveiliging of mechanisme ter garantie van de echtheid, te negeren, uit te schakelen of te omzeilen.
mag dit niet.

Gr. Greg

Klinkt als bluf van Sony. Sony blijft toch zeker geen eigenaar van het apparaat wanneer je een Playstation 3 voor €599,- koopt? Sony verdient goud aan de makers van spelen voor haar Playstation. Dat zal misschien een beetje de reden zijn, dat Sony de koper verbiedt aan het apparaat verandingen aan te brengen, waarmeee je niet meer afhankelijk bent van de "Sony Playstation"spellen. Maar of dat juridisch een sterk verhaal is?

Los van dit verhaal betwijfel ik of het verstandig is aan de PS3 te gaan verbouwen om een gekopieerd spel te draaien. Mogelijk gaat dat immers problemen geven met HDCP. Zelf ben ik in elk geval niet van plan (als dat al mogelijk is) mijn PS3 te laten verbouwen.

Tja, het klinkt als bluf, maar kijk naar Microsoft, zijn hebben alle Xbox live members die hun 360 hebben gemodificeerd alle live rechten ontnomen. Die konden dus niet meer online met de xdoos. Dus bluf of niet, ik zou het niet doen.

En ik sluit mij volkomen bij jouw mening aan. Wel kan ik mij ergens voorstellen dat mensen dit doen. De prijzen zijn behoorlijk hoog van een spel. Op het bizarre af.

Gr Greg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan