PS start niet op

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo,
Ik heb een PC met Windos XP.
Ik heb een upgrade Windows 7 gekocht.
Vawege een stroomstoring startte mijn PC niet meer op. Ik kreeghem niet meer aan de gang.
Ik heb toen de CD-ROM van Windows XP er in gedaan ende schijf geformatteerd en XP geinstalleerd.
Na verloop van tijd moest de PC opstarten om XP op te starten.
Dat deed hij niet meer.
Steeds blijft de PC opstarten.
Watmoet ik doen?
Groet,
Martin

Wat er aan de hand is weet ik niet, maar alstublieft nooit meer in een vlaag van verstandsverbijstering
je harde schijf gaan formateren.:shocked: Dat gaat vrijwel altijd goed namelijk.

Als je een upgradekey hebt, dan kan je beter een windows 7 installeren.

Laatst bewerkt:
Ik heb een originele upgrade W7 CD-ROM.
Ik heb deze geinstalleerd en na enige tijd krijg ik de melding:
Er kan geen nieuwe systeempartitie gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden
of
bij de 2e selectie:
Kan geen apparaatstuurprogramma's vinden.
Ik hoop dat je verder kan helpen.
Volgens mij is de C-schijf geformatteerd door de XP CD-ROM.
Groet,
Martin

Dat heeft met je harde schijf te maken. Althans de boodschap die je krijgt. Normaal kan je bij een windowsinstallatie je harde schijf aanmaken/indelen.

Wat ik nu neertype is wat gokwerk, en ik hoop dan ook dat er een beter antwoord gaat komen.

1-> Als het goed is heb je nu geen systeem. Start eens op vanaf je dvd en ga naar de herstelconsole. (Staat op een bepaald moment links in het scherm als je vanaf dvd opstart.) Ga naar de dosmode.

2-> Tik Diskpart, en druk op enter.

3-> Tik list volume in, en druk op return/enter.

4-> Als je nu geen harde schijf ziet staan, dan is er een probleem met je schijf. (Je kan ook het bios opstarten, en daar kijken of je de schijf kan 'zien'.

Start hier eens mee, en post eens terug hoe de situatie is. Het is een beginnetje, maar nog geen oplossing.

Laatst bewerkt:
Hallo.
Als ik de upgrade DVD van Windows 7 (via opstarten van CD-ROM) afspeel, dan krijg ik een scherm met WINDOWS IS LOADING FILES, dan hetvolgende scherm STARTING WINDOWS en dan krijg ik een blauw Windows scherm (zonder het Windows embleem) en verder gebeurt er niets.
Als ik geformatteerd heb met mijn XP CD_ROM dan maakt hij alles schoon en dan gaat hij weer opstarten en dan begint de format procedure weer opnieuw.
Ik ben ten einde raad.
Ik hoop dat je me verder kunt helpen.
Groet,
Martin
Kom hier verder op terug, want hij gaat verder....
Na een hele tijd komt het Windows 7 scherm met o.a. TE INSTALLEREN TAAL
dan NU INSTALLEREN
dan SETUP STARTEN
dan Licentievoorwaarden
dan UPGRADE UITVOEREN of AANGEPASTE INSTALLATIE geavanceerd
dan COMPATIBILITEITSRAPPORT
De computer is met de Windows-installatieschijf opgestart. Verwijder de installatieschijf en start de computer opnieuw op, zodat Windows normaal wordt opgestart, plaats vervolgens installatieschijf en start de upgrade opnieuw.
Maar dan...
Ik haal de CD-ROM er uit en start de PC opnieuw en dan gebeurt er niets; blijft steeds opstarten!!!

Dit is het verhaal.
Ik hoor graag..
Groet,
Martin

Laatst bewerkt:
Jeemig. Dan zou ik het antwoord ook niet meer zo 1,2,3 op weten.

Hallo,
Ik ben nu zover dat ik LINUX heb geinstalleerd op mijn harde schijf en dat werkt.
Kan ik nu de Windows 7 CD-ROM er over heen laten gaan, zodat Windows 7 weer operationeel is?
Ik hoor graag van je.
Groet,
Martin

Je kan het er wel naast installeren, maar hoe dat precies moet weet ik niet. 'Normaal'installeer je eerst windows, en daarna linux.

Ik vind het wel vreemd, dat linux wel gaat, maar Windows niet. Het kan heel misschien eventueel zijn dat een opstartpartitie de boel laat mislukken. Dat is ongeveer 100 MB.

Nu je toch Linux hebt, kan je eens met Gparted naar de hdd kijken. Daar kan je je hdd dus mee aanpassen als het moet. Die partitie van 100 MB (Als die er is) moet je eens verwijderen, en daarna eens windows 7 opnieuw proberen te installeren.

Het nooit kwaad lijkt me.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan