ps2 naar usb apparaatje (convertor?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Catrian

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2001
Kennis van me heeft pasgeleden een notebook gekocht met alleen usb aansluitingen, via internet een apparaatje besteld waar je het toetsenbord en de muis(ps2) aan kunt sluiten en het usbkabeltje kan dan in de notebook!
Mooi zou je denken!
Niks is minder waar, hij doet ut niet! XP Home herkent wel de hardware maar kan hem niet installeren!
Ik heb hem ook proberen te installeren op mijn PC (XP Pro) maar ook daar herkent hij de hardware wel maar kan die niet installeren!

Nu is mijn vraag zijn voor dit soort apparten stuurprogramma's te downloaden? Of herkent iemand dit probleem? please let me know!

Omdat ik misschien wat onduidelijk ben in mijn omschrijving van dat "apparaatje" maar een foto erbij.

Bijlagen

• usb_ps2.jpg
    usb_ps2.jpg
    6 KB · Weergaven: 81
hallo .

kijk eens bij apparaat beheer of de ps2 muis er tussen staat .
dan eventueel het stuurprogramma bijwerken .

gr

Helaas

Hey free_roelie bedankt voor het reageren!! :)

De muis staat er idd niet tussen, maar ja als hij het usb-apparaatje niet herkent hoe kan de computer dan de muis herkennen????
Bovendien is het een 'oude' trackball muis met ps2 aansluiting dus echte stuurprogramma's zijn daar ook niet voor te vinden (XP)
Maar het toetsenbord is natuurlijk wat anders, zit op hetzelfde apparaatje en doet het OOK niet, alleen de touchpad van de notebook werkt!
Overigens als ik het apparaatje in de usb poort steek dan geeft hij wel aan USB-HID en daarna dat hij hem niet kan installeren :(
Heeft dit nog iets te betekenen?

Wow

Thx Roelie!

Wat ik gedaan heb weet ik niet maar ik heb dat apparaatje nog maar een keer in de usb gestopt (10e keer ofzo) en vraag me niet hoe! maar hij doet het :S
Maar harstikke bedankt voor je tips!

(ow en die site heb ik gelijk maar in mijn favo's gezet, kan altijd nog van pas komen ;) )
Groetjes

HID

Ok op mijn computer werkt dus het apparaatje, maar niet op de laptop :(, ik ben er inmiddels achter dat de HID niet geïnstalleerd is!
Maar nu dus de vraag HOE krijg ik die geïnstalleerd!!!
Er moet dus een HID mouse en een HID toetsenbord geïnstalleerd zijn, maar dat doet hij dus niet!
Waar Roellie in voorgaande post naar verwees is geen driver maar een uitleg (Word document) daarin staat dat er HID apparaten geïnstalleerd moeten zijn maar staat dus NIET in apparaatbeheer!
Het apparaatje werkt dus wel! op desktop PC (XP home) maar niet op die laptop staat (ook XP home!)

Iemand?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan