PS2 & PSX spellen op PS3 Slim 250GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egel007

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Beste mensen,

Omdat ik erg verward ben door de vele vragen en antwoorden door elkaar namens het afspelen van verschillende spellen op de PS3, vraag ik het nogmaals even voor de duidelijkheid. Ik wil namelijk binnenkort een PS3 aanschaffen (de nieuwste, voor €300,-, 250GB).

Thuis heb ik nog een hoop PSX en PS2 spellen liggen en enkele daarvan zijn absoluut zonde om weg te doen (Crash Bandicoot, bijv.). Mijn moeder wilt deze eigenlijk ook blijven spelen, maar omdat de Playstation 2 enkele jaren geleden is overleden, willen we een PS3.

Nu vroeg ik me dus af of het mogelijk was om met die nieuwste PS3 (250GB) PSX en PS2 games af te spelen?
En zo niet, is er in dat geval een mogelijkheid de Playstation 3 om te bouwen zodat hij die spellen wel afspeelt (niet vanwege illegale redenen, gewoon voor het spelen van mijn oude spellen)?

Bij voorbaat dank!
Groeten! :d

Volgens mij is alleen het spelen van PS3-spellen mogelijk op de nieuwe modellen.

Ik weet niet zeker of de PS3 games van de PSX van CDR's kan spelen. Wel kunnen uit de PS-Store PSX games gedownload worden...

Ja, van de PS-Store had ik wel wat gevonden, maar dan moet ik dus opnieuw betalen voor die games, terwijl ik die games thuis waarschijnlijk ook heb liggen en dat vind ik eigenlijk diep triest. Ben er niet van plan nogmaals voor te gaan betalen, eigenlijk.
Zo gaat het me een fortuin kosten. :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is waar. Sony schijnt wel te werken aan een backward-compatibility voor PS2-games...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan