PS3 aansluiten op netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornbos

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort een PS3 en ik wil er graag internetverbinding mee maken. Nu ben ik al
bezig geweest, maar vraagt hij om mijn WEP-sleutel. Mijn vader weet niet wat de sleutel
is, dus hoe kan ik die achterhalen?

En weet iemand een handige handleiding om je ps3 aan te sluiten op het netwerk?

Bij voorbaat dank,

Mvg

neem aan dat je hem dus draadloos wil verbinden?

heb je nog een laptop draadloos?

een webkey is een sleutel die je router geeft om beveiligd te internetten.
heb je nu adsl van kpn staat de webkey vaak achter op de router (aleen bij de nieuwere modellen)

heb je dat niet zul je in de router moeten kijken wat de key is

Ik heb gister gekeken op de achterkant, maar zie geen nummer/cijfers. Aan de onderkant
wel, alleen nergens duidelijk "WEB KEY:", dus dat zal het ook niet zijn. (hoewel ik ze
wel ga proberen). Maar wat bedoel je met "in je router kijken"?.

En weet iemand hoe je je playstation3 goed kan verbinden met je thuis netwerk? Ik ben
wel zo ?ver? gekomen dat hij ons netwerk ziet (met naam). Alleen dan vraagt hij om de ip,
doe ik automatisch en dan komt er een melding dat er een time-out is tijdens het ophalen
van het ip adres.

Dan wil ik het automatisch invoeren, houd ik 2 dingen over (sup nogwat en iets daaronder),
omdat ik die niet weet en dan kan ik hem niet laten zoeken, omdat ik alles in moet vullen...

Iemand een uitleg over wat ik allemaal moet weten, hoe ik daar achter kom en hoe ik dat
stap voor stap moet aanpakken?

Bij voorbaat dank

Hoi,

Als je draadloos wil werken en je de web key niet kent, zal je ook geen IPadres krijgen.

Manueel een IPadresinstellen kan ook, de twee andere dingen die je vraagt zijn subnetmask en Default gateway.

Subnetmask is meestal 255.255.255.0
Default Gateway is het IPadres van je router (192.168.1.1 of 192.168.0.1 , hangt van het type router af).

en hoe kom ik achter mijn WEP-sleutel?

Mensen hebben het over "in de router kijken". Als ik dit letterlijk neem betekend het dus
dat ik hem open moet maken? (domme vraag denk ik, maar moet alles 100% zeker weten)

gelukkig hoef je daarvoor de router niet echt open te maken :)

Je moet dit vanop een PC doen, het lieftste eentje die met een kabel aan de router hangt.
Je opent een browser (IE, Firefox, Opera....) en typt in de adresbalk het IP adres van de router. Dit kan verschillen, afhankelijk van het router type.

Hoe kan je het Router IP-adres te weten komen

Open op de computer een commando venster (windows toets + R, type CMD)
In het geopende venster typ je ipconfig/all
Je zal een heleboel gegevens te zien krijgen, maar zoek naar de parameter Default Gateway (soms staat er gewoon gateway).
Het adres dat hierbij staat is het adres van de router, typ dit in de adresbalk van de browser

Inloggen in de router
Nadat je het ipadres hebt ingetypt, verschijnt een inlogvenster. Hier moet je een gebruikersnaam en passwoord ingeven.
De gebruikersnaam is :admin of administrator
Het paswoord : is ofwel nog het default paswoord (zie je handleiding) ofwel een eigen gekozen paswoord (dat je nog moet weten natuurlijk).

WEP KEY achterhalen
Wanneer je in de router bent ingelogd, ga je naar het blad draadloos of wireless.
Hier kan je de beveiligingssleutel zien en het type beveiliging.
Het kan zijn dat je router momenteel een ander type gebruikt, vb WPA of WPA2.
In dat geval moet je dit aanpassen naar WEP omdat de PSP enkel WEP ondersteunt. Indien je dit moet aanpassen, zal je op alle computers die draadloos met de router verbinden dit ook moeten aanpassen (denk daar dus aan).

Succes

Laatst bewerkt:
Bedankr voor je reactie, maar ik zie nergens een blad met draadloos of wireless...

Misschien handige informatie:

Onze modem is een SpeedTouch 510.

Misschien dat dit makkelijker zoeken is?

In iedergeval hartstikke bedankt.

ik denk dat ik het verkeerde ip heb ingevoerd.

We hebben 2 modems, een vaste en een tweede die aangesloten is op de vaste en die
het draadloze signaal doorzendt.

Ik heb het ip ingevoerd van de vaste en ik moet denk ik de andere hebben, aangezien ik
bij die vaste modem geen WEP kan vinden. Heb er wel een wachtwoord en gebruikers-
naam aangemaakt zoals vermeld (deze was nog niet aangemaakt?). Met standaard
gebruikersnaam: admin.

Van die tweede modem kan ik het IP adres niet zien met het cmd ipconfig/all.

Ik ga het nu via onze laptop proberen, kijken of ik die wel kan zien.

Er staat trouwens bij het opdrachtprompt geen: default gateway, of gewoon gateway,
alleen: standaardgateway...

Ik kijk nog even verder door, tips zijn welkom:D

heb op de laptop gekeken en daar staat inderdaad het IP van onze belkin modem. Alleen
als ik het IP invoer hier op de normale computer, doet hij het niet. Ik heb aan het eind
de cijvers 2.1 en ik heb ook 2.2 geprobeerd (die stond ook ergens), maar zonder succes..

Wanneer ik verbinding maak haalt mijn ps3 wel het ip adres op, alleen wanneer ik internet-
verbinding wil maken staat er dat het mislukt is. Het zou een dns-fout moeten zijn?

Iemand een idee, ALSTUBLIEFT HULP!!

Het is gelukt! Ik heb met een programmaatje van nirsoft, namelijk wirelesskeyvieuwer mijn
wep key achterhaald. Zoals het hoort, een 26 nummer/cijferige code en die ingevoerd en
voila, hij deed het.

Heel erg bedankt voor je hulp webmaster, stel ik zeer op prijs!

Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan