ps3 aansluiten op pc monitor met geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beetsma

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2012
Berichten
83
Beste,

Ik wil graag mijn ps3 op mijn pc monitor aansluiten, een t220 van samsung met vga en dvi aansluiting( allebei 1 x )

Hoe krijg ik het zo voor elkaar dat ik mijn ps3 aansluit op mijn pc monitor en het geluid krijg door mijn 2.1 setje van logitech ( 2 speakers , 1 subwoofer )
 
Volgens mij gwn een VGA kabel of hdmi je plaats die in je ps3 en ook in je pc monitor en klaar.
 
Bij geen beeld kan het helpen om de aan/uit knop van de PS3 in te houden tijdens het opstarten.
Wanneer je een tweede piepje hoort heeft de PS3 de instellingen hersteld.
 
ik weet dat er een verloopstukje is van hdmi naar dvi , dat betekent dat ik wel beeld zal hebben, vraag me alleen af hoe ik geluid krijg door mij externe speakersetje 2.1
 
Door de standaard (scart-aansluiting - tulp stekker te gebruiken). Volgens mij kun je dan in het menu van de PS3 je audioinstellingen wijzigingen naar scart.
De beeldinstelling uiteraard op HDMI laten staan.
 
Mijn speakerset heeft geen tulp aansluitingen, 1 jack-plug naar de en de 2 speakers zijn aangesloten op de subwoofer.
 
ehm even denken, zit er geen aansluiting voor een koptelefoon op een PS3.
Zo ja, dan ben je er al.

Ik kan het straks wel even voor je controleren, ben op het moment niet thuis.
 
Het oude dikke ps3 model heeft geen koptelefoon aansluiting, alleen een digitaal out signaal (misschien de nieuwe types wel maar denk het niet)
Ik zou voor het beeld een dvi naar hdmi kabel gebruiken zoals eerder aangegeven.
En voor het geluid een toslink kabel naar een jack plug.

volgens mij zoiets

http://www.shop2010.nl/Optische-aud...-35-mm-optischmannetje-MC760-5M-p-495369.html

Misschien dat iemand anders dit kan bevestigen dat dit zou werken ...

Wou het zelf ook een tijdje geleden aanschaffen maar nog niet aan toe gekomen.

en je moet natuurlijk een audio in ingang hebben op je speaker set
 
Laatst bewerkt:
"toslink kabel naar een jack plug" gaat alleen werken als logitech setje een optisch toslink in heeft.
(Die jack is bedoeld als je optische aansluiting 3,5 mm is, maar is niet analoog !!)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan