PS3 aansluiten op pc-monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

luigie

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2011
Hallo iedereen,

Binnenkort (3 december:P), ga ik een PS3 kopen. Maar nu zit ik met het volgende probleem: hoe kan ik mijn PS3 aansluiten op mijn pc-monitor? En ik heb een een stel CreAtive geluidsboxen, waar kan ik die op aansluiten om geluid te krijgen? Alvast bedankt!

Gr. Luigie

de playstation heeft een hdmi uitgang, dus moet jij een manier vinden om die aan te sluiten op je monitor. hangt er dus vanaf wat voor ingangen je monitor heeft. als deze dvi of hdmi heeft kan je met een gewone hdmi kabel of een hdmi -> dvi kabel gewoon aansluiten. heb je alleen een vga aansluiting kan je hem dus niet aansluiten. hdmi geeft ook geluid, maar als je ze aan boxen wilt aansluiten kan dat dmv een optical out poort op de ps3. dus je set moet een optical ingang hebben, zo niet, via die hdmi of geen geluid...

Beste oplossing is idd een HDMI -> DVI kabel. Kan je bij de meeste Gamewinkels kopen: Intertoys Mediamarkt.. Prijs ligt dan rond de €25. Speedlink is een goed merk bijvoorbeeld.

M'n ouders vertelden gister dat ze nog een mooie flatscreen achter de schotten hadden staan. (Vertellen ze nu ook pas, maar okee:S), ze wisten dus niet of die HDMI had, dus ik kijken, zit daar mooi HDMI=] sluit ik hem daar gewoon mooi op aan! Moet ik dan ook nog speciale kabels er bij kopen?

nee hoor, alleen een hdmi kabel is dan al voldoende. dan kan je zowel het beeld als geluid via hdmi laten lopen.

volgens mij niet, moet je bij de productinformatie kijken of op de doos o.i.d. meestal zit er alleen een hdmi naar scart bij

Als er geen kabel is bijgeleverd, waar denk je dat ik die kan kopen? En wat zijn de gemiddelde prijzen?

maakt niks uit waar je hem koopt, en zal geen drol kosten 10-15 euro hooguit, kan je gewoon bij dixons, mediamarkt of op internet kopen.

Oke, ik ga namelijk m'n PS3 ook bij Dixons kopen, kan ik daar er ook even naar vragen;)

volgens mij kost de ps3 bij media markt minder, even ter informatie :p

Ik heb de HDMI kabel bij de Action gekocht, spotgoedkoop! Was een paar euro, en ik merk echt geen verschil met 1 die 15,- kost!:D

Oké, dan ga ik naar de Action voor een HDMI kabel!:D Bedankt voor de tip!;)

Goedkope HDMI kabels op allekabels.nl Is die site een beetje vertrouwbaar?

het is een hdmi kabel... geen pot goud, het maakt echt helemaal niks uit waar je die koopt. allekabels is prima, maar vaak zijn de verzendkosten al hoger dan gewoon een tripje naar de dixons. koop hem gewoon bij een winkel in de buurt en maak het jezelf makkelijk. het verschil tussen winkel is toch hooguit een paar euro. daar ga je niet dood van neem ik aan? qua kwaliteit merk je er toch niks van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan