PS3 aansluiten op samsung ht-es4200 2.1 home cinema set

Status
Niet open voor verdere reacties.

GekkeGerrit09

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2013
Hallo mensen,

De titel doet het al vermelden zal me even duidelijk maken :

Ik zou graag dus de PS3 over mijn 2.1 home cinema-setje willen hebben,

hoe kan ik dit nou het beste doen is mijn vraag ? Ik heb totaal geen verstand van dit soort zaken.

Ik heb een aansluiting gezien op mijn DVD speler genaamd ; Optical digital audio ? Kan dat kloppen deze
zit net zo ook op de PS3.

Nu is mijn 2e vraag kan ik het ook aansluiten via de Rood/Witte tulp stekker vanaf me Tv naar me DVD/cinema set

zodat hij d.m.v die rood/witte aansluiting het geluid doorstuurt naar me cinema wat de tv weer krijgt van de ps3?

Of zie ik dit dus totaal verkeerd? ..

TV @ PS3 aangesloten op HDMI aangesloten
TV @ Home cinema set op HDMI aangesloten

Wacht het rustig af en ben benieuwd na de reacties.

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl.:)

Hoe sluit je de PS3 nu aan op je tv, met de standaard geleverde (tulip) kabel of met HDMI?

Dit doe ik met een HDMI kabel..

en bedankt voor het verwelkomen.

Laatst bewerkt:
Dan zou je denk ik met een optische kabel je geluid over de Home cinema moeten kunnen krijgen en je beeld over HDMI naar je TV. Op de PS3 moet je dan wel de geluid instelling aanpassen. Heb het zelf op die manier jaren op een A/V receiver gehad. Echter gaat dat nu via HDMI.

Oke oke en deze optische kabel kan ik gewoon verkrijgen bij Handy man bijvoorbeeld ? ..

Ja hoor of bij een bouwmarkt zelfs. Ben even naar de handleiding van je home cinema aan het zoeken.

Oke top ! Want, die kabels zijn gelukkig niet zo duur maar heb hier elders op het forum gelezen dat ze wel gevoelig zijn ?.. is dat bedoelt met buigen van het draad ofzo of?

-Morgen even na de handyman bij me aan de overkant :) scheelt me na de stad

Ik heb trouwens nu me surround set op me tv aangesloten en de ps3 aan hoor echter wel geruis .. heb dit kunnen doen door een Rood/witte kabel met als uit einde een headset aansluiting , net als die van je boxxen etc..

Dat geruis is wel vervelend kan dit kwaad voor mijn tv ingang?.. zet hem uiteraad niet snijter hard want me kids slapen haha

Kan je niet vertellen of het kwaad kan, denk het niet. Het is meer irritant die ruis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan