ps3 (av)kabels naar surround systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartbosch

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2012
Beste,

Ik ben van plan een playstation te kopen, deze op mijn beeldscherm aan te sluiten. Jaja, ik weet het, kwaliteitsverlies e.d, maar als het geld er niet voor is is het niet anders.

Nu ga ik de playstation zelf aansluiten met een hdmi -> dvi-d (male), dit moet geen problemen opleveren.

Nu wil ik het geluid laten lopen via mijn surround systeem (creative inspire t7900) dit wil ik gaan doen via de (av?) kabels, de kabels waarvan je een witte rode en gele hebt. daarmee wil ik de witte en de rode (geel is voor het beeld) via zo'n plugje:
yoooo.jpg

echter heb ik geen idee waar ik dit plugje in mijn subwoofer moet doen, heeft iemand een idee in welke gaatje ik het moet doen?

plaatje ter verduidelijking:
rear.jpg

hoop een reactie te mogen ontvangen,

mvg

Bijlagen

• yoooo.jpg
    yoooo.jpg
    7,9 KB · Weergaven: 23
  • rear.jpg
    rear.jpg
    99,3 KB · Weergaven: 44
Of kan ik zo'n plugje achterwege laten, en de rode en de witte beide in een apart gaatje doen?

Je zal de groene mini jack aansluiting moeten hebben.
Deze afbeelding laat beter de tekst naar de aansluitingen zien;
tylnypanelaa8.jpg

Echter krijg je op deze manier enkel stereo geen surround. Enkel via optisch of HDMI kun je surround krijgen. Hoe zitten de overige boxen aangesloten. ook via plugjes?

normaal gebruik ik dit systeem voor mijn computer,

dan zitten alle gaatjes vol met stekkertjes vand de juiste kleur.

Ja, maar vanaf je computer naar het kastje op de foto neem ik aan. Hoe worden dan de boxjes aangesloten?

de boxjes zijn de 3 rode, 3 witte en die losse zwarte, daar plug ik ze gewoon in.

Die aansluitingen kun je dus niet gebruiken om het geluid naar de boxen te brengen. Je bent dus aangewezen op dat split stekertje en zal deze in de groene aangesloten moeten worden.

ok bedankt.

Het is dus niet mogelijk om de witte en de rode beide in een aparte te doen? bv 1 in de groene, 1 in de zwarte?

Nee. die aansluitingen zijn intern voorzien van links en rechts. Waar de rode en witte voor staan. Groen is je front speaker ingang. Gezien je vanuit tulip geen surround kan maken, moet je dus front alleen gebruiken. (stereo)

Ok bedankt opnieuw, weet jij toevallig waar ik die stereo adapter plugjes kan bestellen? kan zo geen echte naam van dat product vinden helaas.

Bedankt! zojuist even naar de bouwmarkt gegaan, ze hadden er veel die erop leken maar een te dikke pin had. Wel was er een maar die was alleen in een heel pakket te koop, dat gaat hem dus niet worden.

Morgen is de computerzaak hier open, en zal ik hier eens een kijkje gaan nemen. Ik zet het topic nog niet op "opgelost" want ik zal mijn bevindingen plaatsen als ik de playstation binnen heb.

Bedankt voor je hulp, heeft me waarschijnlijk goed geholpen.

MVG

zelf ook even op onderzoek uitgegaan. een 3.5mm kabeltje met een mp3 in de groene gedaan, daar kwam muziek uit. daarna de mp3 in de zwarte gedaan, daar kwam ook muziek uit. bij de groene kreeg ik andere speakers te horen als bij de zwarte. Daarom geprobeerd in beide gaatjes een mp3tje te doen, wat blijkt, beide worden afgespeeld! tegelijkertijd.

Is het dan echt niet mogelijk om de rode in een gaatje te doen, en de witte in die ernaast?

Ja kan dat er uit beide geluid komt. Echter je hebt een 57.1 boxen setje groen is front speaker en zwart rear. vanaf de playstation is rood en wit, rechts en links.

Laatst bewerkt:
Dus als ik ze beide in de subwoofer doe is het het beste qua surround? of raad je mij toch aan een tulp-jack te kopen?

Het betreft hier trouwens een 7.1 set.

Je kan geen surround van Stereo maken. Wil je surround vanaf de Playstation, zul je via optisch of HDMI moeten.

Ok dus stereo, dat is wel duidelijk, en voldoende voor mij.

Raad jij dan een tulp-jack aan of beide in eentje los?

Tulip-jack, omdat je front speakers dan stereo geven.

Laatst bewerkt:
Crash, bedankt! snel gereageerd en mij uitstekend geholpen!

Zodra ik mijn playstation binnen heb (eind mei) en het is gelukt zet ik het topic op "opgelost".

MVG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan