PS3 controller gebruiken voor spellen op PC(Batman Arkham Asylum)

Status
Niet open voor verdere reacties.

lionlake

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2008
Ik heb mijn ps3 controller succesvol weten aan te sluiten op mijn pc. Hij is ingeplugd en ik heb de ds3 tool geïnstalleerd en alles werkt naar behoren. Er is alleen een probleem, hoe kan ik een spel op de pc vertellen de ps3 controller te gebruiken in plaats van het toetsenbord en muis? Ik probeerde het al bij Batman Arkham Asylum maar hij reageert niet op mijn playstation controller. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Heeft de game wel een gamepad/controller support?

Als het goed is wel, er staan control keys aangegeven voor een xbox360 controller, lijkt me dat je ook wel een ps3 controller aan kan sluiten.
Bovendien heb ik nog meer spellen geprobeerd zoals Super Meat Boy. Als dat geen controller ondersteuning heeft weet ik het ook niet meer, er staat zelfs bij de intro dat ze vinden dat toetsenbord en muis vreselijk zijn :P.

Laatst bewerkt:
Een PS3 controller is wat anders dan een Xbox controller. Daarnaast is er geen officiële driver voor de PS3 controller uitgegeven. Ik loop zelf namelijk ook tegen dit probleem aan bij spellen. Echter heb ik niet zo'n moeite met de toetsenbord en muis.

Heb je ook de controller laten kalibreren in Windows?

eh... wat bedoel je precies met calibreren?
Windows heeft de controller herkend en bij de eigenschappen van het apparaat geeft hij duidelijk aan wat de controller doet enzo. Had al wat gezocht en heb dus die ds3 tool geïnstalleerd wat er voor zorgt dat de controller volledig is te gebruiken. Dat alles is geslaagd, alleen werken de games neit mee :P

In Windows bij de controller, heb je een kalibreer mogelijkheid. Dit om te controlleren of alle knoppen ook daadwerkelijk reageren en de "cursor" gecentreerd wordt.

Ik heb het al voor elkaar, ik moest in ds3 de xbox360 configuratie kiezen en hij deed het :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan