PS3 draait films/spellen niet af via HDMI

Status
Niet open voor verdere reacties.

snoetepoetser

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2010
Dag allemaal,

Sinds kort heb ik een tv met HDMI aansluiting. Hier ben ik wel blij mee eerlijk gezegd.
Totdat ik vandaag mijn tv en PS3 ging aansluiten op elkaar en een film wilde afspelen. Ik weet niet zeer zeker of dit probleem met mijn tv te maken heeft of met mijn PS3, vandaar mijn hulpvraag hierzo.

Zodra ik de HDMI kabel had aangesloten gaf mijn PS3 een melding hiervan en heeft hierop de schermresolutie aangepast. Tot zover gaat het allemaal goed! Ik kan het "menu" van PS3 goed zien in helder beeld.

Echter ging ik er een DVD in doen om af te spelen. In het begin zie je dat hij het aan het laden is en mijn tv springt dan af en toe even weg van "No signal". Dan krijg ik weer beeld en zegt de TV dat ik aangesloten ben via HDMI. Maar korte tijd later springt hij op een blauw scherm en staat er "No signal".

Via de reguliere uitgang geprobeerd en daar geen moeite mee, vandaar dat ik ga twijfelen of het nu aan mijn PS3 of tv ligt.

Hoi,

Ik had laatst een soortgelijk probleem met mijn HD dvd speler, hij had al minstens een jaar aangesloten geweest op mijn tv met hdmi kabel. Ik zette hem laatst aan en hij kwam tot aan het menu en toen hetzelfde probleem wat jij ondervond. Toen heb ik de hdmi kabel van mijn PlayStation gebruikt en het werkte weer perfect.

Mijn oplossing: met nieuwe kabel zal het waarscheinlijk weer werken.

Rik

Nieuwe kabel werkt niet

Een nieuwe HDMI kabel werkt niet. Het ligt dus of aan de uitgang van de PS3 of aan de tv.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan