PS3 firmware probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koffiewafel

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2011
Hallo mensen,

Aangezien een ps3 onder hardware verstaan wordt heb ik hem hier geplaatst.
Mijn vraag is, ik heb mijn 500GB harde schijf uit een oude ps3 gehaald en in een nieuwe geplaatst. Nu kreeg ik de error: Could not run software correctly.
Kan ik de firmware 4.40 op een usb zetten en installeren zonder dat mijn data verloren gaat?

Met vriendelijke groet,

Coen.

Verplaatst naar de Playstation sectie, gezien het een PS3 betreft.

Hoe is de 500GB schijf geformatteerd? Deze dient FAT32 te zijn, anders kan de PS3 er niks mee.

Hij heeft het altijd gedaan op de vorige, daar staat al mijn data en besturingssysteem op. Dus ik denk ik verplaats hem, doet hij het zo weer maar... toch niet

Hmm even te snel gelezen, zie dat je de schijf van een PS3 in een andere PS3 wil zetten. Helaas dan moet de schijf wel leeg zijn en FAT32 geformatteerd. Je kan geen schijven uitwisselen tussen verschillende PS3 en dan meteen doorgaan.

Savegames kun je op USB backuppen.

Maar kan ik de firmware niet op usb zetten en dan installeren of gaan mijn gegevens dan verloren?

Voor zover ik weet, kun je niet zomaar schijven wisselen, tussen twee PS3 consoles. Wil je de gegevens behouden, zou ik eerst maar een back-up maken.

De systeemsoftware is in principe vanaf USB te updaten;
http://www.afterdawn.com/guides/arc...laystation_3_firmware_using_a_flash_drive.cfm
Echter wordt het lastig, als de PS3 niet eens opstart naar de software.
Mogelijk staan hier nog tips;
http://community.us.playstation.com...ot-be-run-correctly-Please-Help/td-p/20256516

Hou er rekening mee, dat ook de USB stick FAT32 moet zijn en dat je de folders, die je erop moet maken in hoofdletters van een naam voorzien zijn.

Ook niet, als je de schijf in de oude PS3 terug zet, want daarmee zul je een back-up moeten maken.

Windows kan de schijf niet uitlezen, daar Sony een eigen bestandssysteem heeft.

En als ik de firmware op een usb zet en ga installeren met SELECT en START krijg hij mogelijk errors?

Zou goed kunnen. Heb dat zelf nooit gedaan, wel schijf wissel gedaan.

Maar als ik het os erop ga zetten gaat hij niet formatteren of wel? Dus de data zou behouden moeten blijven

De PS3 zal ben ik bang gaan formatteren, deze ziet namelijk een andere schijf, als je tenminste verder kan opstarten.

Dus ben ik alles kwijt? geweldig..
Kan ik niet in een menu komen om een back up te maken? Door de knop bijvoorbeeld in te houden..

Laatst bewerkt:
Ach heb je wat te doen, door de games weer te spelen. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan