PS3 functioneert... vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

lionlake

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2008
Hallo, ik probeerde zonet mijn USB headset op mijn ps3 aan te sluiten. Ineens gooit hij alles pixels door elkaar en loopt het spel vast, dus ik zet hem uit. Als ik hem nu weer probeer aan te zetten zijn er 2 dingen die kunnen voorkomen:
1. Ik krijg helemaal geen beeld, playstation lichtje gaat wel gewoon op groen(geen geel lampje wat een YLOD aan zou geven) maar ik krijg geen beeld.
2. De playstation start voor een seconde normaal op en besluit dan een rotzooi van alle 1080p pixels te maken waardoor hij niet verder gaat met laden en ik net zo goed e PS3 weer uit kan zetten.

Enig idee wat dit voor probleem kan zijn en belangrijker... hoe zou ik het moeten oplossen?
Nogmaals, het is geen YLOD want dan zou het LED lichtje op de voorkant geel moeten worden en dat gebeurt niet...

misschien een dom antwoord hoor maar, je headset er uit halen?

xD nee dat had ik al gedaan. En het is eigenlijk best wel een slim antwoord :p

een andere hdmi kabel proberen? helpt dat? anders is het misschien een ylod maar dat de ps3 het zelf nog niet herkent, heb je laatst te lang gegamed dat hij oververhit zou kunnen zijn geraakt?

Nee heb helemaal niet lang achter elkaar gegamed. Misschien een uur hoogstens, vooral de laatste tijd niet toen heb ik hem helemaal niet gebruikt. Maar het punt is, als ik de ps3 een nacht niet heb gebruikt en doe hem dan weer aan dan werkt hij wel normaal voor een paar minuten. Dan gaat hij ineens weer vaag doen en gooit alle pixels door elkaar en loopt vast...

Heb een filmpje op youtube gevonden van iemand met hetzelfde probleem: http://www.youtube.com/watch?v=eOlLY6m39s0&feature=related

Laatst bewerkt:
...Goed, ik heb even gemaild met een bedrijf die consoles kan repareren enzo. Ik kreeg het volgende bericht terug:

We zijn bekend met dit probleem. Het eigenlijke probleem is een oververhitting die de spelcomputers naar verloop van tijd krijgen. Er zitten namelijk 2 BGA-processoren in die na verloop van tijd (door warmte) los gaan zitten van de print. Deze IC's zitten van de onderkant gesoldeerd waardoor je ze lastig weer vast kun krijgen.
Dit kunnen wij echter niet repareren.

Dus... nu ben ik gewoon de ***. Ik heb de playstation op marktplaats gekocht en heb hem net 2 weken in gebruik. Ik wilde per se een playstation 3 van 60GB dus vandaar dat ik hem van marktplaats moest halen, nu maar hopen dat de verkoper geld terug wil geven maar ik ga er niet vanuit. 150 euro betaald voor een playstation waar ik nog geen 20 uur op heb gespeeld, en nu al naar de knoppen.
Ik ben niet blij...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan