ps3 geeft zwart beeld bij films

Status
Niet open voor verdere reacties.

mick34

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jan 2009
Hallo allemaal,

ik heb sinds gisteren een heel vervelend en raar probleem. Mijn ps3 speelt namelijk geen dvd's en/of blu-rays meer af. Dus ik denk, mijn laser is overleden. Maar toen ik er een spel indeed (wat toch ook op bluray staat), werkte dat gewoon als een zonnetje:!!:shocked:
wat ik wel zowel bij spellen als films heb (als ik die probeer) is dat de ps3 ook niet meer teruggaat naar het menu als ik er een disc uithaal, dan moet ik m echt weer aan en uitzetten wil hij weer aangaan.
Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem? het is iig neit de 24hz instelling, die heb ik al 100 keer geprobeerd. misschien dat het mis is gegaan met die functie die onthoud waar je was gebleven met een film?
in ieder geval thanks:thumb:

Heb je hem mogelijk omgebouwt? Dit kan de oorzaak zijn....

Een PS3 is nog niet om te bouwen.

@mick34,

Welkom op Helpmij.:)

Een game hoeft niet persé Blu-ray te zijn. Er zijn er genoeg die gewoon dvd zijn.

ow, ik dacht misschien de oorzaak. Sorry, :P
Ik ben op Google voor je aan het zoeken.

Bedankt voor jullie reacties, hij is idd niet omgebouwd en ook niet mogelijk:cool:
maar ik weet iig dat de game wel bluray is, staat op de disc:D
en geneen blu ray of dvd doet het, ik heb er echt al veel geprobeerd, ook die het hiervoor wel deden. ik heb er trouwens niks bijzonders mee gedaan, het was heel plotseling

Ik heb m'n PS3 nu niet in de buurt, maar is die niet terug te zetten naar de fabriek instellingen?

ja dat kan inderdaad, en heb ik ook al gedaan maar het hielp niet, dus de instellingen zijn het ook niet.
ik had eigelijk nog 2 mogelijkheden die ik bedacht had, namelijk
1. de laatste update moet het probleem zijn geweest, ik weet namelijk niet wanneer ik die nou geinstalleerd heb maar het zou zomaar kunnen omdat ik wel meer heb gelezen over problemen met die update, of
2. dat het systeempje dus is blijven hangen die onthoud waar bent gebleven in de film (ben vergeten hoe het heet), en dat het daarom alleen films aangaat.

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb sinds vanmiddag dus exact hetzelfde probleem!

Spellen spelen gaat perfect.
Films zowel blu ray als een ordinaire dvd resulteert in zwart beeld, hier is niet meer uit te komen en de console moet eerst uitgezet worden om vervolgens weer normaal te kunnen functioneren.

Iemand enige tips?

- systeem herstel is al uitgevoerd en alle mogelijke instellingen 10x gecheckt!

Laatst bewerkt:
Er blijken meerdere mensen problemen te hebben met films kijken op de PS3! *
Ik heb de hulplijn gebeld van Sony ( 0495-574817 ) en die heeft mij aangeraden om de console geheel te formateren.
Mocht dit niet baten moet ik hem opsturen.
Daar baal ik wel van want het hoeft niet zo te zijn dat je je eigen kappen van je PS3 behoudt!
Je krijgt bij reparatie nieuwe software en lens etc en de boutjes en kappen etc van andere consoles die ook gerapareerd zijn, echt ruk!
Mijn ps3 is nog geen 2 maanden oud!!!! :mad:

* Bron: http://www.hear.nl/nieuws/4966/blu_ray_speler_ps3_geeft_problemen

ik zou nooit een ps3 kopen.. zijjn teveeel problemen mee

ik hou het 1 versie lager ps2 :thumb:

ik heb precies het zelfde probleem, mijn vraag is hoe deze probleem bij jullie is opgelost. aangezien de topic een jaar trug is gestart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan