PS3 harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Retrosandwich

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Berichten
7
ik heb enkele maanden geleden een nieuwe harde schijf voor mijn ps3 gekocht omdat ik de standaard 40 GB wat weinig vond. HDD gewisseld, werkte prima. Tot enkele weken geleden.
Nou heeft de harde schijf af en toe (zo eens per uur) de neiging om te blijven hangen voor een halve tot een hele minuut. als ik dan naar de HDD indicator kijk dan brand deze onophoudelijk. Het lampje kan ook zo snel knipperen dat het lijkt of hij gewoon brand maar dat is niet het geval want dan brand hij wat zwakker. na de freeze gaat de ps3 over het algemeen gewoon weer verder maar het is toch wel vervelend als je tijdens het gamen ineens een minuut moet wachten. Of dat het saven hierdoor mislukt en je dus met een corrupte savegame zit.:mad: Ook wil het voorkomen dat ik door het lange laden uit een multiplayer spel gekickt word. Zo geeft Battlefield 1943 aan dat de verbinding verbroken is en dat is wel vervelend als je net zo lekker bezig bent. Ook is de timing wel eens zo perfect dat het freezen van de schijf een vastloper veroorzaakt en vandaag had hij er ook last van tijdens het opstarte wat er voor zorgde dat de firmwarebestanden niet gelezen kunnen worden en de ps3 aangeeft dat de firmware opnieuw geinstalleerd moet worden (terwijl het na een reboot gewoon weer doet:confused:)

Nou mijn vraag: Kent iemand dit probleem en zo ja hoe kan ik dit verhelpen en is het echt de HDD die kuren heeft of faalt de ps3 in het aansturen van de HDD?
 
Welke schijf heb je in de PS3 gezet?
 
Wat is het precies het type/model Western Digital?
 
Eerst de firmware update gedaan, voordat je de hardeschijf wisselde? Heb je de PS3 al eens naar de fabrieksinstellingen terug gezet?
 
ja hij is geupdate en vervolgens ook de nieuwe schijf geformateerd maar dit had het probleem ook niet kunnen zijn want hij heeft het eerst wel gewoon goed gedaan.
ook terug gezet naar de fabrieksinstellingen
ook optie 2 t/m 4 uit het recovery menu geprobeerd (http://i36.tinypic.com/o8s85y.jpg)
alleen nog geen volledig systeem herstel omdat dan de HDD geformateerd word daarom wil ik eerst weten of dit niet anders kan zonder dat ik mijn bestanden kwijt ben (stel de de ps3 zelf niet in orde is dan is dit een beetje jammer he)
 
Je kan eventueel eer een backup maken, voordat je de schijf gaat formatteren. Ik heb nog proberen te zoeken op problemen met die hardeschijf en de PS3, maar kan helaas niks vinden. Heb je de oude schijf nog? Zo ja dan die erin plaatsen en kijken of het probleem dan nog bestaat.
 
voor een back up heb je een externe harde schijf nodig en die heb ik dus niet, ik kan wel even kijken of ik er binnenkort eentje van iemand kan lenen.
De oude schijf er in stoppen zat ik ook aan te denken maar is het dan niet zo dat HDD weer geformatteerd moet worden als je hem er in stopt??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan