PS3 Internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter SO14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SO14

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2012
Hallo mensen!

Ik loop sinds kort tegen een probleem aan:

Als ik aan het gamen ben (Ps3) dan krijg ik om de 5-10 min een melding: ''Er is geen ethernetkabel aangesloten''.
na nog geen 3seconden ben ik weer aangemeld, maar toch is het storend dat ik nooit een potje kan afmaken nu!
ik gebruik al een jaar de zelfde kabel en nooit problemen gehad?

Maybe een oplossing>

Mvg.:thumb:

Hallo SO 14. Heb je dat alleen maar bij dit spel dan kan het aan de server liggen. Je kunt wel normaal op internet zonder storing. Als dat zo is dan spel probleem. Probeer eens een ander spelleke.

Ik heb het bij zowel fifa als bij black ops II , maar er komt "er is geen ethernetkabel aangesloten" dus dan lijkt het me dat het niet aan de gameservers ligt....

Verplaatst naar de Playstation afdeling.

Op mijn playstation heb ik geen anti-virus ... en hoe systeemherstel dan? Maar wat heeft dat met internet te maken dan?

Sorry voor de overlast, was weer te snel met andere dingen bezig. Heb bericht verwijderd.

Welke provider. Speel je op je TV of anderszins. Heb je iets meer over hoe en wat.

Ehh ja op tv ....

En ik sta bij ziggo...

Het lijkt alleen alsof de kabel er even een halve seconde uit en in gaat... maar daarvoor wordt ik wel volledig afgemeld !!

Oke we gaan het zo proberen. Klikje lees bij ethernet. Kijk ook links bij die andere linkjes, wellicht kun je daar wat weg halen aan informatie.

Laatst bewerkt:
Heeft niet geholpen...

Toch bedankt.

Misschien nog andere oplossing

Gad, jammer. Ik weet niet direct de oplossing maar probeer met je mee te denken. Misschien eens hier kijken bij ziggo zelf. Klikske

Dit forum gaat over update problemen...

Mijn vader had vanmiddag sony nl gebeld en ze zeiden dat als alles op de standaard instellingen staat het gewoon moet werken.
Ik zou echt niet weten waar het probleem zit...

Als ik aan het gamen ben (Ps3) dan krijg ik om de 5-10 min een melding: ''Er is geen ethernetkabel aangesloten''.
Heb je uberhaupt een andere kabel geprobeerd? Lijkt me verstandig als je dit al eerst doet...

Nou het probleem is dat er maar een internetkabel door het huis gaat en die is richting zolder, omdat wi-fi te sloom is daar...

Een nieuwe UTP kabel kopen (zorg ervoor dat ie lang genoeg is zodat, als het de kabel is, je deze gelijk kan gebruiken). Test gewoon op de etage waar je modem staat op de dichts bijzijnde televisie. Mocht het niet aan de kabel liggen kan je deze terug brengen.

Werk dit niet test op een PC het volgende.
Start > Uitvoeren > CMD
Typ: ping nu.nl -t
Laat dit 15 minuten staan....
Mocht hier signaal verlies op zijn dan kan het je modem zijn. Zo niet, dan is misschien je netwerkkaart van je PS3 stuk...

Laatst bewerkt:
Ohh mensen ik heb al een kleine oplossing gevonden: door een modem , de kabel daar in te doen en een andere in poort 2, maar de internet is niet zo snel nu.

Maar met deze modem werkt het wel? Zo ja, is denk ik je 'oude' modem niet goed meer.
In bruikleen? Vraag een nieuwe aan. Aangeschaft, dan zou je een nieuwe moeten kopen (om weer sneller i-net te krijgen ;))

Nee het is niet zo een modem maar zo een splitter, waarbij je de kabel in poort 1 doet en dan een andere kabel in poort 2

Logisch dat het i-net traag is... je krijgt nu alle signalen (afhankelijk wat voor pakket je hebt: tv, telefonie en i-net) over dat kabeltje...
Je zal toch echt moeten troubleshooten tussen je PS3 en je modem. Het is of je PS3 (netwerkkaart), je kabel of je modem.

- Je kabel kan je uitsluiten als hetzelfde gebeurt met een andere (nieuwe) kabel. Leen desnoods van iemand...
- Je modem kan je uitsluiten als er een PC op aangesloten zit die wel verbinding blijft houden.
- Je PS3 kan je uitsluiten als je deze verbind met Wi-Fi en hij blijft online of aansluit bij een vriend/kennis en daar online blijft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan