PS3 kan niet met mediaserver verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

kecaj1306

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2007
Hallo.

Tot vandaag had ik een ADSL (xs4all) verbinding met internet. Ik had mijn PS3 draadloos verbonden met internet en zo ook mijn laptop. Streamen ging prima tussen laptop en PS3.
Vanaf vandaagg heb ik Ziggo alles in 1. Dus een modem en een router (draadloos).
Ik heb nu besloten om mijn apparaten (TV, PS3 en laptop) met de draad aan te sluiten voor streaming. Dit is namelijk sneller met de grote HD bestanden.
Mijn PS3 en mijn TV kan nu geen mediaserver vinden (Mediaplayer 12). Moet ik nu iets in mijn router wijzigen? Poorten openen of wat dan ook? Behoorlijk vervelend allemaal.

Bij voorbaat dank voor hulp.

Jacek

kijk of firewall in router aanstaat en zet deze uit tenzij je weet hoe te configureren.

Poorten openen is niet nodig. Ik denk dat de mediaserver een ander ip-adres heeft gekregen (indien ingesteld als: Automatisch ip-adres verkrijgen) danwel dat het nu in een ander netwerk staat (indien vast ingesteld) omdat de router een ander LAN netwerk gebruikt (bijv. 192.168.0.x nu t.o.v. 192.168.1.x toen de oude router er nog stond).

Dus denk nog eens bij jezelf na hoe op de mediaserver de TCP/IP instellingen staan (vast ingesteld danwel automatisch toegewezen) en bedenk dan wat dat (met de nieuwe router) voor gevolgen heeft gehad m.b.t. wat in de eerste paragraaf is vermeld.

Tijs.

IP adressen toewijzen

IP adressen toewijzen heeft geholpen. Dank je wel!@

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan