PS3 krijgt NAT-type 3 na aansluiten Router Netgear WNR2000v2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dani538

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2007
Beste Mensen,

Sinds kort heb ik een de wireless router Netgear WNR2000v2 aangeschaft. Dit heb ik gedaan zodat ik op mijn kamer wifi heb op mijn iPhone. Ik woon in een studentenhuis met in totaal 7 mensen. Als modem hebben we een Thompson ST706. Alles in het huis was wired aangelegd. Nu wil ik de router voornamelijk voormezelf gebruiken dus heb ik hem beveiligd met een wachtwoord. Op mijn pc werkt hij prima. Echter heb ik nu een probleem nu ik hem op mijn playstation 3 zet. Ik stel hem automatisch in en krijg dan een NAT type 3. Waardoor hij wel verbinding heeft met internet maar niet met de servers van games en dergelijke. Of tewel ik kan niet online gamen. Kort uitgelegd het modem staat in huis. Deze is gelinkt aan een switch (om de kabels op te splitsen voor iedereen) één van deze kabels gaat vanuit de switch naar mijn kamer (deze staat aangesloten op de router).

Eerst had ik dit probleem niet, maar nu ineens wel. Als ik op internet zoek krijg ik allemaal oplossingen over Port forwarding en blabla. Ik snap hier echter helemaal niks van. Ik heb wat geprobeerd, maar dat lukte niet.

Mijn router status gegevens zijn.

Internet Port
MAC Adress: 30:46:9A:6A:06:42
IP Address: 192.168.1.108
DHCP: DHCPClient
IP Subnet Mask: 255.255.255.0
Domain Name Server: 192.168.1.254

LAN Port
MAC Address: 30:46:9A:6A:06:42
IP Address: 10.0.0.1
DHCP: On
IP Subnet Mask: 255.255.255.0

Wireless Port
Name (SSID): Hendriks
Region: Europe
Channel: Auto (1)
Mode: Up to 145 Mbps
Wireless AP: On
Broadcast Name: On
Wireless Isolation: Off

Mijn gegevens die hij vindt op mijn ps3 zijn

Internet Connection: Enabled
Connection Method: Wireless
Signal Strength : 100%
SSID: hendriks
BSSID: 30:46:9A:6A:06:42
Channel: 6
Security: WPA2-PSK (AES)
WPA Key: ********
Address Settings: Automatic
IP Adress: 10.0.0.15
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Router: 10.0.0.1
Primary DNS: 10.0.0.1
Secundary DNS: 0.0.0.0
MAC Adress: 00:1D:0D:57:8C:44
MTU: Automatic
Proxy Server: Do not use
UPnP: Availeble
NAT Type: Type 3

Kan iemand mij a.u.b. helpen want ik ben radeloos. Zelfs een maat die toch vrij handig is met soort dingen komt er niet uit. Waarom kan ik niet gewoon mijn ps3 laten zoeken op wireless en pakt hij hem niet automatisch?

Graag hulp ASAP......

Alvast bedankt.
Daan

Laatst bewerkt:
Dani help me aub

Heey danii kan je me aub aub helpen met wat je gedaan heb voor je nat type ik ben der al een week me bezig ik kom der niet uit ik heb presies de dezelfde router als jou help me aub aub aub aub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan