PS3 Media server

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjaal1

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2008
Hey, ik zit sinds 2 weken bij de internet provider UPC. (dus ook nieuwe router namelijk: TWG850-4U). Hiervoor bij planet met een andere router en daar kon ik een media server mee maken zodat ik via mijn pc (WMP 11) media kon streamen naar mijn PS3. Nu vind mijn PS3 geen media server meer.... ben al 2 weken bezig :confused:. Ik heb in de router al UPnP in geschakeld maar geen verandering. Ik krijg wel als ik WMP11 inschakel deze foutmelding.
1233931087-540.jpg
.
Ik denk dus dat ik iets niet heb ingeschakeld of uitgeschakeld, firewall heb ik zelfs uit staan.
Wie helpt mij verder????? B.V.D.

Gr Maurice

Heb je hier misschien wat aan?

Groet,
Bas

P.S. Schakel je Firewall weer in, of wil je problemen als virussen binnenhalen?

Ik gebruik die uit de link van gast0231 en vind die prettig werken. Je hoeft vrijwel niks in te stellen.

Laatst bewerkt door een moderator:
ja die gebruikte ik ook al maar hij vind me ps3 niet :S.

En nou vind me ps3 UPnP niet (niet beschikbaar), is dit nodig voor de mediaserver?

Laatst bewerkt:
Heb je al een map gedeeld in de PS3mediaserver en kun je die zien op de PS3?

Map gedeelt???? De voorgaande keren was het gewoon dat ik via me ps3 me hele pc kon doorspitten. Nu vind mijn ps3 niks dus ik krijg telkens: geen media server gevonden.

Je moet in het programma de map/schijf aangeven die je wilt delen.(Navigation/share settings) Moet je ook met Windows mediaplayer als je geen gebruik maakt van de bibliotheek.

Laatst bewerkt:
Ik heb net d schijf aan dat programma toegevoegd maar dat prog vind me ps3 nog niet. In media player maak ik wel gebruik van de bibliotheek.

Vreemd dat je PS3 niet gevonden wordt. Ik heb ook UPC en de PS3 wordt meteen gevonden als deze ook aanstaat, maar gebruik geen router.

Volgensmij is het een router en modem in 1.
Zou het zo kunnen zijn dat de PS3 niet op het netwerk staat maar appart op de router/modem.

Dat zou kunnen, hoewel het met wel lijkt dat het een netwerk is. Ik heb zelf een pc die als server dient. Deze verdeelt mijn internet en daar hangt een LAN/Switch aan. Hieraan zit een latop een pc en de PS3. De PS3 wordt altijd direct gevonden met PS3mediaserver.

Ik wordt er gek van :evil:. Me pc staat vol met HD-films die te streamen zijn.....

Heb je de mogelijkheid om de PS3 even rechtstreeks op je pc aan te sluiten. Kijken of het dan wel werkt, dan weet je dat je het in de router moet zoeken.

Waar nu de kabel van UPC in je PC gaat een netwerkkabel naar de PS3 doen. Denk wel dat het een crosskabel moet zijn. Je kunt het even proberen met de kabel van UPC zelf.

Die foutmelding in media player krijg ik nu niet meer omdat mijn netwerk op openbaar stond, die heb ik naar particulier gezet en nu ziet mijn PC de media server. Maar mijn PS3 nog niet. UPnP doet het nu ook op mijn ps3. Kan het zijn dat hij het niet doet omdat mijn ps3 draadloos verbonden is?

ik heb een wrt54g router en sinds dat ik windows 7 draai (half jaar ofzo) kon ik me ps3 media center niet meer vinden op me ps3....OM GEK VAN TEWORDEN!

vandaag heb ik dit pas opgelost door een 1000 mbit netwerk kaartje tekopen... en die in me pc testoppen (zit dus nu 1 onboard en 1 in een pci slot) nu heb ik de internet verbinding door gelust naar ps3 en nu stream ik eindelijk weer films op me ps3 (full hd nu ook geen probleem meer voorheen wel....)
moet alleen windows firewall wel ff uitzetten bj kijken van film...maar moet ik nog ff uitvinden van hoe en wat...ben allang blj dat werkt...

als ik dus wil games moet me pc wel aan staan maar ja dat doet die toch al (is een server)

mischien is dit ook jouw oplossing want ik weet hoe hopeloos je hier van kan worden...

SUCCES!!

greetz grasshopper

Laatst bewerkt:
@grasshopper1983,

Topics van meer dan een jaar oud mogen met rust gelaten worden, deze zijn niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan