ps3 moet eventueel binnen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gethez

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Berichten
438
heb i.v.m. met mijn freezes bij het spel sports champions naar playstation gebeld en na een gesprek ook volgende mail gekregen...

Geachte Heer, Mevrouw,

Ik wil u eerst een procedure aanraden waarmee het probleem mogelijks verholpen kan worden zonder omruiling. Daarvoor is het wel van belang dat u de laatste update (minimum versie 2.60) van de systeemsoftware op
het toestel hebt staan.

Voor u aan onderstaande begint, wil ik u eerst aanraden om gegevens die op de harde schijf staan, te kopiëren naar bv een usb-stick. Savegames kunt u makkelijk kopiëren via het game menu, derde optie, per game op driehoekje drukken en kopiëren kiezen.

Indien u aankopen hebt gedaan via de psstore, of een Playstation Network account hebt, zou ik u eveneens willen aanraden om de console te desactiveren voor deze account, via het menu Playstation Network - Accountbeheer en dan onderaan systeemactivatie.

Om de procedure te doorlopen, volgt u volgende stappen:
1. U plaatst het toestel in standby (statuslichtje rood) en houdt dan de aan/uit toets/aanraakgevoelige zone op de console ingedrukt. U zal drie biepjes horen en het toestel zal terug uitvallen.
2. Als het toestel is uitgevallen, laat u de toets enkele seconden los, en daarna houdt u die terug ingedrukt. Deze keer na de dubbele biep onmiddellijk loslaten.
3. U krijgt nu een scherm waarin de console u gaat vragen om de controller aan te sluiten met de usb-kabel en op de ps toets te drukken (de ronde toets op de controller).
4. Nu ziet u een scherm met zes opties, ik raad u aan om opties twee tot en met vier een voor een te overlopen, en na elke optie te kijken of het probleem zich nog stelt.

Is na stappen twee tot en met vijf het probleem niet verholpen, dan moet uw toestel omgeruild worden. Hiervoor kunt u steeds contact opnemen met onze servicelijn op het nummer 011/51.64.06.

Ik zou u willen vragen om op dat ogenblik het toestel en uw kasticket/factuur bij de hand te hebben.

Met vriendelijke groet,
Sony PlayStation Serviceline

het recovery menu bestaat uit volgende delen

recovery menu

Kan helpen bij softwareproblemen, zoals niet goed geïnstalleerde firmware of een corrupt file system.

1. PS3 aanzetten en de standby knop inhouden tot de PS3 terug uitschakelt
2. nogmaals de PS3 aanzetten en de standby knop ingedrukt houden tot je een dubbele biep hoort
3. controller aansluiten met kabel
4. recovery menu

YouTube-filmpje van bovenstaande procedure.

De opties in het menu:

1. Restart System
2. Restore Default Settings
3. Restore File System
4. Rebuild Database
5. Restore PS3 System *
6. System Update

* volledige format, alles wordt gewist

de persoon die ik aan de lijn had heeft mij ook aangeraden om een backup te maken vooraleer ik aan deze stappen begin...

ik heb advies aan iemand gevraagd en voor zover hij weet slaat die backup (die je in het systeemmenu kan doen) geen savegames op... enkel gamedata...

en de savegames zou dus via driehoekje moeten gaan...

welnu is mijn vraag: wat ben je voorgoed kwijt als je volgens dit systeem werkt...(voor zover dit systeem wel klopt...)

wat gebeurt er precies bij een backup en kan je die savegames wel backuppen..?

en nog, wat doen stappen 2 3 4 en 5 precies....?

had eerder de raad gekregen dat je stap 2 ook in het ps3 menu zelf kon doen, maar volgens diene mens van sony geeft dat niet hetzelfde effect dan als je in dat speciale menu gaat...

een hele boterham ik weet het, maar als stappen 2 tot 5 geen soelaas brengen zou hij binnen moeten... :confused:

p.s. : staat ook op andere forums...
 
wat je kwijt zal zijn is eigenlijk alles wat je op je ps hebt staan, je zult hem uiteindelijk zo recoveren als dat je hem nieuw uit de doos hebt (eventueel wel met de laatste updates), je moet dus je savegames opnieuw erin zetten, alles wat je gedownload hebt opnieuw downloaden, als je voorkeuren opnieuw instellen, je opnieuw aanmelden op je psn...

wat de stappen precies doen... beetje lastig uit te leggen, elke stap herstelt een bepaald onderdeel van je ps, eentje neemt de databases voor zijn rekening, terwijl de ander het besturingssysteem terugzet naar de fabrieksinstellingen.

ik zelf had ook last van 'freezes' maar ik heb het gewoon verholpen door in het instellingen menu voor systeemherstel te kiezen.
 
wat je kwijt zal zijn is eigenlijk alles wat je op je ps hebt staan, je zult hem uiteindelijk zo recoveren als dat je hem nieuw uit de doos hebt (eventueel wel met de laatste updates), je moet dus je savegames opnieuw erin zetten, alles wat je gedownload hebt opnieuw downloaden, als je voorkeuren opnieuw instellen, je opnieuw aanmelden op je psn...

wat de stappen precies doen... beetje lastig uit te leggen, elke stap herstelt een bepaald onderdeel van je ps, eentje neemt de databases voor zijn rekening, terwijl de ander het besturingssysteem terugzet naar de fabrieksinstellingen.

ik zelf had ook last van 'freezes' maar ik heb het gewoon verholpen door in het instellingen menu voor systeemherstel te kiezen.

kan je een beetje uitleggen hoe die freezes bij jou er kwamen??raad je me dan ook aan om meteen alles te backuppen en meteen die systeemherstel doen?

bij mij vermoed ik al waar het probleem zit ik heb namelijk data transfer gedaan van m'n oude fat op m'n nieuwe...(alles verplaatst)

denk je ook dat het aan de software van de game zelf kan liggen?? heb het eigenlijk alleen maar voor bij dat spel tot nu toe..; en PS man zei dat hij nog niets dergelijks had vernomen...
 
die freezes kwamen bij mij inderdaad ook alleen maar bij een en dezelfde game, namelijk cod 6. ik heb gewoon een systeem herstel gedaan vanuit het instellingen menu gedaan. heb niks gebackupped ofzo. je kan wel via saved game files je gesavede files op usb ofzo zetten als je dat graag wilt. verder valt er naast je dlc niet veel te backuppen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan