PS3 online krijgen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joostvlammeren

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een tijdje een ps3 en had hem eerst via draadloos op de modem aangesloten (Ik heb een KPN Experia box (Thomson ST780) zwart). Uiteindelijk toch via een draadje verbinding gemaakt. Alles werkte prima, ik gebruik ook de ps3 media server om HD te streamen naar mn tv. De dag erna deed helemaal niks het meer en ik ben nou al twee weken aan het aan*****n om alles weer aan de praat te krijgen.

Ik heb uiteindelijk nieuwe firmware geinstalleerd op mijn experiabox nadat deze helemaal niets meer deed. Mn draadloos doet het nou wel weer, alleen ik kan mijn ps3 met geen mogelijkheid meer online krijgen (niet draadloos en via de draad). Ik blijf een DNS error krijgen. Ik heb al ff gelezen hier op het forum en ik denk dat ik nu weet waar het probleem zit. Mijn laptop zit nu op 188.200.143.121 en mn playstation heeft een statische IP van 192.168.1.64. Deze adressen zitten niet in dezelfde range, maar ik krijg het niet voor elkaar om dit te veranderen... iemand een oplossing?

alvast bedankt!

Heb je al geprobeert om de PS3 zichzelf een ip-adres toe te laten wijzen? Wanneer het zo lukt, kun je je PS3 evt. weer een statische ip toewijzen. Verder verbaas ik me over de verschillende ip-adressen. Normaal gesproken verschilt alleen het laatste deel. 188.200.143.121 Ziet eruit als een direct ip. Waarschijnlijk moet je laptop als zijn reguliere ipv4-adres identificeren met iets in de trend van 192.168.x.xx, en je PS3 ook.
Ik denk dat het dus verkeerd zit bij je router die alleen internet doorschakelt naar je laptop.

Ik zou zeggen: Modem resetten, netwerkinstellingen op PS3 & laptop op automatisch zetten, de boel laten werken, en vervolgens statische ip's naar keuze instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan