PS3 op desktop aansluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

darmory

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 aug 2008
Hallo mensen,

ik heb een vraagje namelijk of ik mijn PS3 via de (rood-wit-gele-stekkertjes) cinch kabel op mijn pc kan aansluiten. Ik heb een Medion MD 8828 en aan de voorkant zitten daar die 3 gekleurde ingangen (voor audio en video). Volgens de manual is dat ook audio en video in. Jammer genoeg staat in de manual als enigste over de video-ingang het volgende: "U kunt aan uw PC een externe videobron aansluiten d.m.v. een S-video OF composite (Cinch) kabel. Door deze aansluitingen kunt u met uw PC videogegevens optekenen en indien gewenst ook bewerken".
Ik begrijp trouwens ook niet echt wat ze bedoelen met videogegevens optekenen en ze leggen nergens uit hoe je dat beeld dan tevoorschijn kan halen.
Als ik mijn PS3 daarop aansluit en hem vervolgens aanzet hoor ik via de speakers van m'n pc dat hij opstart. Dus het geluid doet het, alleen heb ik nu geen idee hoe ik het beeld van mijn PS3 op mijn monitor weergegeven krijg.

Nou luidt mijn vraag of dat wel eens zou kunnen wat ik probeer, dus de PS3 via die video-ingang aansluiten?

Bvd, Darmory

Dat is mogelijk met video capture software. Maar wat is je doel ervan?
Er zal namelijk wel een kleine vertraging van een seconden of meer zitten. Dus gamen is geen optie

Ja mijn doel is uiteraard gamen. Is dat de enigste optie? Moet ik hiervoor per se gebruik maken van extra software? Ik dacht misschien dat ik ergens in m'n pc het in kon stellen o.i.d.

er zal misschien ook wel al software aanwezig zijn, maar ik weet niet welke. Maar zoals ik al zei is gamen niet ideaal. Ik heb het eens bij een vriend gezien en dat beeld liep daar 3-4 sec. achter. Dus als je in codmw2 iemand op je zie schieten ben je al dood voor je het zelf zie.
Misschien is dit wel anders bij jou. Dat zul je moeten proberen.
Is een monitor met hdmi aansluiting geen beter idee?

Ja dat zou vast wel beter zijn maar aangezien ik dit niet wou gebruiken als mijn 'main' scherm om op te gamen, beneden staat gewoon een goede full hd tv maar alleen voor het gemak, dat ik op m'n kamer ook gewoon kan gamen. Binnekort maar tvtje kopen voor op m'n kamer dan :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan