PS3 - stroom probleem (AC IN)

Status
Niet open voor verdere reacties.

juicy1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2013
Hoi,

Mijn PS3 is gevallen en ik heb nu een probleem... ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen.

Dit is wat er gebeurt/aan de hand is. *PS3 is aangeslotenen stekker zit aan*

1. In het begin is er een rood lichtje
2. Ik druk op aan en hij valt na 1 a 2 seconde uit. ( hij gaat wel van rood licht naar groen licht )
3. hij is uitgevallen; geen lichtjes helemaal (Hij is nu het zelfde als er geen stroom is aangesloten.)

Mensen, valt dit te fixen? Zo ja, hoe? of waar? weten jullie toevallig bedrijven of...... is dit zelf makkelijk te fixen?

Help is welkom :)

Alvast bedankt en Groetjes,
Juicy

Hallo

"Mijn PS3 is gevallen ..."

Vermoedelijk is dit een al gedateerd toestel die nooit zuiver/stofvrij is gemaakt.

De door u vermelde symptomen zijn deze van YLOD.

De g.p.u. is gedeeltelijk losgekomen van het motherboard. (defekte soldeerverbindingen tussen g.p.u. en motherboard)

Dit heeft dus niets te maken met "PS3 - stroom probleem (AC IN)"

Peter

Kan ik dit zelf fixen of er iets aan doen???
Iemand heeft mijn PS3 gewoon laten vallen, van de kast naar beneden dus en nu doet hij het niet meer ; hij doet wat die youtube vid doet.

Wat kan ik eraan doen? Is die YLOD een virus? want dat heb ik niet, ik heb mijn PS3 als sinds 2010 en nog nooit een probleem gehad.

Laatst bewerkt door een moderator:
als de gpu is losgekomen zoals vdk-p vermeld dan is dit niet meer goedkoop te repareren dan kan je beter gezegd gewoon een nieuwe kopen.

YLOD staat voor Yellow Led Of Death, dat betekend dat de GPU is losgekomen van het moederbord, zoals VDK_P al uitlegde. Dit is een hardwarematig probleem, dus geen softwarematig als in een virus.
Dit kan je laten maken, maar het is makkelijker om een nieuwe PS3 te kopen en je harde schijf over te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan