ps3 valt uit na5 sec

Status
Niet open voor verdere reacties.

tiessie

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Hallo mijn ps3 slim 250 gb valt uit.na een seconde of 5 , de standby lampje blijft knipperen e.n gaat de ps3 uit.zie verder geen gele lampje ofzo
Heb dit sinds de harddisk is geformatteerd in de ps3 zelf en nu laadt hij niks meer, stekkers er uit gehaald al en knopjes ingedrukt houden helpt ook niet

Laatst bewerkt:
Hallo

Ondanks ... "zie verder geen gele lampje ofzo" , kan het toch een YLOD zijn...

Jammer genoeg geen vermelding ouderdom van deze Konsole.

"Heb dit sinds de harddisk is geformatteerd in de ps3 zelf " voor zo ver ik weet , start een p.s.3 op (zonder uit te vallen) zelfs zonder gemonteerde harddisk...

Hopelijk voor u werd deze console altijd stofvrij gehouden , want dit is uiteindelijk nog steeds een van de oorzaken van voortijdig sneuvelen.

Indien de thermisch geleidende pasta tussen de g.p.u. is versteend , en er veel stof aanwezig is in deze konsole , weet je hoe laat het is ...

Hopelijk heb je iets aan deze info , het is uiteraard niet evident om een korrekte diagnose te stellen vanop afstand (zonder de konsole te zien)

Peter

De ps3 is net 2 jaar begin oktober een.slim versie dus volgens mij net buiten de gerantie ook nog
Hoe ken je de ps3 stof vrij houden zonder open temaken dan afentoe dee ook stofzuiger er bij op de zachtste stand

Laatst bewerkt door een moderator:
Owwja nog iets ik hoor.in de.begin 3 x piep piep piep en dan gaat de ps3 uit en blijft de standby lampje flikkeren en de HDD lampje brand niet de hardeschijf word.wel gevonden op een pc met xp en kan er ook gewoon bestandjes. Of fotos heen slepen/kopieeren

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

"Owwja nog iets ik hoor.in de.begin 3 x piep piep piep en dan gaat de ps3 uit en blijft de standby lampje flikkeren"

Nog een symptoom , dat een ylod doet vermoeden...

"De ps3 is net 2 jaar begin oktober een.slim versie dus volgens mij net buiten de gerantie ook nog
Hoe ken je de ps3 stof vrij houden zonder open temaken dan afentoe dee ook stofzuiger er bij op de zachtste stand "

Ik weet niet hoe iedereen er op komt , om een stofzuiger te gebruiken om een p.c./laptop , en nu blijkbaar ook al een p.s.3 stofvrij te maken.

Dit lukt gewoonweg niet op een behoorlijke manier , en in sommige gevallen is het resultaar zelfs slechter dan voor de reinigingspoging...

Een stofzuiger heeft niet voldoende zuigkracht om (bij een ongeopend toestel)het stof te verwijderen.

Hedendaagse stofzuigers zijn meestal dubbel geisoleerd (geen aarding) , en veroorzaken behoorlijk wat statische elektriciteit aan de zuigmond.

Eventueel aanwezige stoftapijten worden nog extra gecomprimeerd , waardoor er nog minder lucht kan worden verplaatst.

De enige eenvoudige/snelle/grondige methode is nog steeds d.m.v. luchtdruk (compressor) , en blazen TEGEN de normale airflow richting in.

De ventilator(en) dient uiteraard te worden geblokkeerd om te hoog oplopen v/h toerental te beperken (ventilatorschade/motherboard schade)

Deze p.s. 3 nu nog zuiver (stofvrij) maken , is dweilen met de kraan open.

Een DEFTIGE reflow laten uitvoeren door iemand die weet met wat hij bezig is , is de enige betaalbare mogelijkheid.

Laat meteen ook een modifikatie uitvoeren op de koeling

Je kunt dit slechts 1 x doen zoals het hoort ....

Als je dan achteraf dit toestel wel stofvrij houdt , en korrekt behandelt , is deze zo goed als onverwoestbaar

Een gewaarschuwd mens is er 2 waard ...

Misschien nuttig om te lezen en ook toe te passen op een p.s.3 , etc ...

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan