PS3 vs XBOX360

Status
Niet open voor verdere reacties.

Impavido41

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 okt 2007
Berichten
3
Hallo allemaal.
Ik ben nieuw hier op het forum.
Ik vernam dat dit de site was om vragen te stellen.
Nu ben ik in het bezit van een 7 jarige ps1 en wil weer eens wat nieuwers.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat de betere keus is.
Ik zit te twijfelen tussen de playstation 3 en de Xbox.

Daar het prijsverschil nogal hoog is hoop ik dat iemand mijn keuze kan vergemakkelijken.

In iedergeval bedankt.
Impavido #41
 
Ach, de Xbox 360 is goedkoper, en uitstekende grafische qualiteit (vind ik).
De PS3 is al gauw 2 a 300 euro duurder, en daar komt nog is bij dat je, als je ECHT van de maximum qualiteit wilt genieten, een Full HD TV nodig hebt (die flink wat geld kosten)

Eigenlijk zou ik het zelf ook niet weten als ik zou moeten kiezen.. Waarschijnlijk de PS3..
 
xbox

Beste Maartehhm,
Bedankt voor zo'n snel antwoord.
Ik heb eens op vergelijkingssites zitten kijken en zag dat de beeldkwaliteit zo goed als hetzelfde is. Ik gebruik de console ook alleen maar om games te gaan spelen...dus ik vermoed dat het de Xbox ga worden...toch prijs aantrekkelijker.

Mvg
Impavido
 
Ik heb zelf een 360 en ben er opzich erg blij mee. De kwaliteit van het beeld is zeer goed.
Alleen als nadeel van de xbox 360 is wel dat je spellen beschadigd kunnen worden, ik heb het zelf niet maar een vriend wel en die kan het spel dus weggooien :thumb:
 
Had idd wel is gehoord dat de 360 de cd's / dvd's zou beschadigen.

Maar je kan toch de spellen op de HD van de xbox zetten?
 
Eind mei heb ik op een ander forum onderstaand verslag geplaatst.
Goh, waar ken ik jouw verhaal toch van..... oh ja.... het is die van mij.
Op onze PS3 groeit stof, mos, schimmels (scheelt champignons bij de supermarkt) en wat niet meer. Die graf achievements zijn mijn reden om op de 360 spelen te blijven aanschaffen ipv die voor de PS3 te kopen. Maar goed, dit vroeg je niet.

PS3 pro:
- Blue ray disc (een reguliere speler is toch al gauw € 1000,00) Dus is nu voordelig.
- Geïntegreerde wi-fi.
- Compatible met PSP, wordt alleen maar meer en beter.
- mijn vriendin zegt: "Controllers zijn superlicht en trillen niet, JOEPIE!!"
- Makkelijk muis en toetsenbord op aan te sluiten.
- Webbrowser (geen IE uiteraard, maar eigen stabiele browser)
- Elk Bluetooth headset (van je telefoon) op aan te sluiten en die als communicatiemiddel gebruiken.

PS3 con:
- Weinig aanbod op marktplaats van spelletjes/demo's/trailers etc.
- Supertrage marktplaats (tot het liever volgen van een cursus Fins toe).
- Ik zeg: "Controllers zijn superlicht en trillen niet @#$%GRMMBL".
- Na het downloaden van demo's of spelletjes moet je deze eerst installeren voordat je ze kan spelen <zucht>het downloaden duurt al zo lang</zucht>.
- Na een Amerikaans Xbox360 menu (vrij logische M$ style) is de Japanse stijl vrij zuigend/ingewikkeld.

Algemene info:
Spel aanbod is tot nog toe vrij treurig, bijv ze kondigen al 1½ jaar de nieuwe singstar aan en het feit dat je songs eenvoudig kan downloaden vanaf hun webshop. Ik zie het nu al gebeuren, menu = onvriendelijk, webshop = traag, voor het spelen eerst installeren <zucht>, speelplezier, euh welk plezier
Schitterend apparaat, staat heel mooi in de kast (zelfs met een stoflaag).

Enfin, ik zou het kopen als ik jou was nog even uitstellen totdat er echt aanbod is en de marktplaats beter is (kan ik je laten weten, áls ik hem ooit nog aanzet).
Mijn mening voor de PS3 t.o.v. de 360 is weinig veranderd. Ik heb nog steeds een voorkeur voor de 360, dit omdat er meer games op uit komen die mij aanspreken. Het grootste verschil tussen de consoles zal uiteindelijk meer liggen in het aanbod van de diverse games.

gr. Greg
 
koop

Heren,

Bedankt voor alle goede raad.
Na lang wikken en wegen hebben we toch gekozen voor de ps3.
Dit mede gezien het feit dat de Xbox er minder stabiel uit kwam op diverse xbox forums.

En nu gaan spelen ;-)

Groeten.
 
Heel veel plezier met de PS3, mooi apparaat (ondanks het stof ;)).

Je kan me toevoegen, naam is hetzelfde als op dit forum. Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan