Ps3 Yellow Light Of Death

Status
Niet open voor verdere reacties.

pedro270

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2011
Zoals de titel al zegt, ik heb het bekende PS3 probleem, ylod.
Mijn ps3 geeft 3 piepjes aan het opstarten en knippert rood.
Kan ik dit zelf Fixen?
Zonder dat ik er iets voor moet laten betalen??
Groetjes

Hallo

Kan ik dit zelf Fixen?
Zonder dat ik er iets voor moet laten betalen??

Zonder de nodige ervaring en het benodigde materiaal , zul je nooit een definitief goed resultaat behalen.

Welk model/ouderdom??? (voor de volledigheid van dit verhaal)

De meeste p.s.3 consoles sneuvelen na +/- 2.5 jaar gebruik , indien deze nooit eens stofvrij worden gemaakt. (en werken in stofrijke omgeving)

Een reflow van een p.s.3 g.p.u. is heel verschillend van een laptop g.p.u. reflow.

Dit kan slechts 1 maal deftig worden uitgevoerd.

Laat dit dus zeker doen door iemand die dit reeds eerder heeft gedaan.

Je had dit kunnen voorkomen door de p.s.3 op regelmatige basis eens stofvrij te maken.

Als er een deftige reflow is uitgevoerd , is deze herstelling zo goed als definitief.

De gebruiker dient dan wel op regelmatige basis de console stofvrij maken/houden.

Peter

Laatst bewerkt:
Hallo

40 GB ---> dacht het wel ....

Deze heeft ook +/- de door mij vermelde leeftijd.

"Heb hem laten maken maar weer is de ylod terug gekomen. "

Zelden of nooit is bij dit model de motherboard schade onherstelbaar bij een voor de eerste maal voorkomende ylod.

Het kan dus bijna niet anders , of je hebt de voorafgaande raad in de wind geslagen.

Dit kan slechts 1 maal deftig worden uitgevoerd.

Laat dit dus zeker doen door iemand die dit reeds eerder heeft gedaan.

Dit zal nu zo goed als zeker een "reball" worden , die zeer duur is.

Of ... wel iemand , die de voorgaande "m.c. gyver" reparatie kan corrigeren.

Peter

Laatst bewerkt:
Hallo

Dus ik kan hem niet nogmaals reflowen?

Een 2e maal een reflow proberen kun je uiteraard ..... een nee heb je , en een ja kun je krijgen.

Dit motherboard zal/kan echter nooit meer worden zoals het zou zijn geweest indien deze de allereerste keer wel korrekt was uitgevoerd.

Laat het nu wel uitvoeren door iemand die er ervaring mee heeft , en die hopelijk voor u de vorige herstelpoging nog kan en wil corrigeren.

Peter

Ik heb al een bedrijfje gevonden die allemaal positief door 40GB gebruikers gepost zijn.
Dus dat is dan wel oke?

Hallo

"Ik heb al een bedrijfje gevonden die allemaal positief door 40GB gebruikers gepost zijn.
Dus dat is dan wel oke? "

Deze mannen "een bedrijfje" zullen inderdaad wel weten met wat ze bezig zijn.

Controleer wel of ze garantie op de herstelling geven , en uiteraard wat het totale kostplaatje zal zijn.

Maar:

Ik vraag me nu wel af wat er hier gebeurt hier is ...

Heb hem laten maken maar weer is de ylod terug gekomen.

Was dit ook een firma ???

Want dan kun je uiteraard garantie op de herstelling claimen.

Peter

Laatst bewerkt:
Hallo

Dit had ik een paar keer met garantie laten maken.\

:confused:

De hoeveelste maal is deze nu reeds "hersteld" ???

Blijkbaar zijn de eerdere inteventies niet gebeurt zoals het hoort.

Uw :

"Ik heb al een bedrijfje gevonden die allemaal positief door 40GB gebruikers gepost zijn.
Dus dat is dan wel oke? "

Zal er vermoedelijk zijn handen vol aan hebben om deze console nog stabiel werkende te krijgen.

Dit zal zo goed als zeker een "reball" worden , met misschien zelfs een nieuwe g.p.u.

Peter

Ps3

Er zijn genoeg mensen die het kunnen repareren. Dat kost rond de 50 euro. Op youtube staan ook genoeg video's om het te repareren, maar dan heb je wel de materialen nodig om dat te kunnen.

Maar stuur niet je ps3 op naar sony en betaal dus ook niet 120 euro om een andere ps3 van hun terug te krijgen. Als je je ps3 eenmaal hebt gestuurd krijg je die niet meer terug en je krijgt voor die 120 euro een gereviseerde playstation terug... En je krijgt dus ook alleen hetzelfde soort ps3 terug, dus stuur jij een oude playstation met 40gb krijg je dus ook een geresiveerde 40gb ps3 terug. Doe dat dus niet. Een geresiveerde zou dus ook in een paar weken kapot kunnen zijn.

:)

Laatst bewerkt:
Deze topic is van december 2011 en is dus al bijna een jaar niet meer actueel. Graag oude topics met rust laten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan