PSC 500 driverprobleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbiggel

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2002
Berichten
47
Hallo allemaal,

Mijn HP PSC 500 heeft kuren: als ik een groot document afdruk dan komen de eerste 3 tot 4 pagina's er goed uit en dan stopt het printen (soms halverwege een pagina) en krijg ik een melding op de display van de printer dat ik de printer uit en weer aan moet zetten.

Daarna gaat het printen weer verder maar worden er alleen ascii characters geprint. Of er wordt in over de gewone (zwarte) text een blauwe regel text geprint die een compleet ander formaat en font heef.

Bij HP wist men mij te vertellen dat dit naar alle waarschijnlijkheid aan de printerkabel lag ("want kopieren gaat wel goed dus de printer is ok"). Maar een simpele test met mijn oude PC toonde aan dat de printer wel normaal werkt.

Nou heb ik zelf twee verschillen kunnen vaststellen tussen de twee PC's:

1) de "probleem"-pc heeft een andere (nieuwere) driver dan de oude pc (beide pc's draaien XP, sp2). Installeren van de originele driver van de CD, de XP driver of de drivers van hp.com helpt niet.
2) op de "probleem" pc wordt gebruik gemaakt van LPT1 en op de oude van DOT4_001. Waarbij de probleem PC een DOT4_001 en DOT4_002 heeft die geen van beide worden geaccepteerd voor de printer. Het lukt me overigens niet om deze twee DOT4_xxx poorten te verwijderen.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Tanx!

Joost
 
Ik heb het probleem al opgelost: in de bios de printerpoorten verwijderd, daarna de drivers weggehaald, in de bios de poorten weer aangezet en de drivers opnieuw geinstalleerd.

Ik weet nog steeds niet wat er aan de hand is/was maar ik kan weer printen zonder problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan