psd bestand aanpassen van Photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

dunja

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Berichten
35
Dag,

ik heb een website in Joomla gemaakt. Zie www.vizsla-jacht.nl.
Als je op het menu klikt wijzigen de foto’s links in de hoek elke keer wijzigen. Dit is gemaakt met een psd bestand, maar ik weet weer niet hoe ik de fotoos kan wijzigen met mijn honden.
Dit psd bestand is ongeveer 4,5 mb groot.

Kan iemand mij vertellen hoe ik vervolgens de fotoos hierin kan wijzigen. Ben al tijden aan het kijken, maar het ontbreekt me aan de kennis.
 
Ik snap je vraag niet helemaal, maar je kan de PSD toch gewoon in photoshop openen en bewerken ?
 
Ik kan mijn psd bestand inderdaad gewoon openen. Maar dan wil ik vervolgens de foto's wijzigen met mijn foto (met behoud van het laagmaskerminiatuur) en dat lukt mij dus niet.
Zelf kom ik er helemaal niet meer uit:eek:
 
Weet je wel hoe die laagmaskerminiatuur gemaakt is? Is er een layer met hier bepaalde effects over? Is er een layer waarin de foto staat en een aparte layer voor de effects o.i.d. ?
 
Jeroen, kan ik het bestand ergens uploaden. Dat praat/kijkt makkelijker. Ik weet dus niet hoe het laagmaskerminiatuur is gemaakt.
 
uploaden

Hoi, naar welk adres moet ik dit uploaden?
Ben heel, heel blij dat je er eens naar wilt kijken
 
Laatst bewerkt:
je kan het gewoon naar een onbekend adres sturen, als je ons maar de link geeft die je in je mailbox krijgt.
 
Ok moet photoshop nog wel even installeren hoor en mn laptop is niet zo vlot meer dus het kan even duren.
 
Sorry er zitten layers in waarvan ik het bestaan niet eens af weet... Ik krijg er ook niks uit.
 
Zonde, zonde, ik had gehoopt dat jij mij verder kon helpen. In ieder geval hartstikke bedankt voor de moeite!:thumb:
 
Ik heb je vraag op de juiste plek gezet, misschien dat er hier iemand is die het weet :)
 
Je bedoelt de wisselende plaatjes linksboven?

Staan in de broncode, dit is per pagina verschillend:
PHP:
<style type="text/css">
<!--
.bg01 {
	background:url(http://vizsla-jacht.nl/joomla/templates/namibia_css/images/bg_01_07.jpg) top left no-repeat;
}
-->
</style>

Dus dit plaatje zou je in je eigen plaatje moeten wijzigen.
De naam gelijk houden omdat deze ook in de css staat.
Hernoem op de server je oude plaatje
van bg_01_07.jpg) naar old_bg_01_07.jpg)
kun je het altijd nog benutten indien gewenst.

:cool:
 
Even met DrawPlus een voorbeeldje gemaakt:
Dus spelen met afmetingen, kleur en transparantie,
maar is wel te doen.

attachment.php


:cool:
 

Bijlagen

  • bg_test.jpg
    bg_test.jpg
    11,8 KB · Weergaven: 465
Hoi Peter, wat ik moet vervangen in Joomla was ik al wel achter. Maar hoe ik het hele bestandje moet wijzigen met mijn foto's, lukt me nog niet. Dwz. de foto's die erin staan, wil ik op dezelfde manier vervangen, maar daar moet ik wel eerst de foto's ook op dezelfde manier maken


Met alle hulp is het nu opgelost. Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan