Aan opnieuw ombouwen heb je niks want dat wil hij niet.
Kijk ik zal zo duidelijk mogelijk proberen te zijn.
Je kan je PSP op twee verschillende manieren ombouwen:
1. Met Pandora: Dit doe je door met een Jigkick baterij (Pandora baterij) de beveileging te omzeilen zodat je een CFW (Custom Firmware) op je PSP kan zetten zodat je: Backup's kan afspelen, Homebrew's afspelen, Plugins gebruiken, emulators afspelen waarbij je bijvoorbeeld GBA games kunt spelen etc. etc.
2. Met ChickHEN & Custom Firmware Enabler: Dit is softwarematig. ChickHEN is een .tif image die een code in zich heeft waarbij de PSP overstuur wordt en hij gedwongen wordt om een reboot te doen. Na de reboot kan de PSP homebrew's afspelen (maar nog geen backup's of plugins). Met Custom Firmware Enabler kan je je Custom Firmware enablen.
Maar deze manier kun je alleen doen als je Firmware 5.03 of lager hebt wat dus niet jouwn geval is.
Welke manier moet ik gebruiken?
- Als je een PSP Phat/1000 hebt kan je allebij hebruiken. Als je manier 2 gebruikt moet je inplaats van Custom Firmware Enabler, Recovery Flasher gebruiken.
- Als je een PSP Slim & Lite/2000 hebt met een onbeveiligd moederbord (datecode 8B of lager) is het het zelfde verhaal als als je een PSP Phat hebt.
- Als je een PSP een PSP Slim & Lite/2000 hebt met een beveiligd moederbord (datecode 8C of hoger) of een PSP Bright/3000 kan je alleen manier 2 gebruiken. Maar als je manier 2 gebruikt zul je je PSP opnieuw moeten ombouwen als hij uitvalt of als je hem volledig uitzet. Je mag dus NIET de baterij eruit halen. En als je de baterij er dan echt moet uithalen stop je eerst je oplader erin, doe je dan je baterij eruit en kijk je wat je wilt zien (datecode of iets anders), doe je je baterij er weer in en doe je de oplader er weer uit.
Ik hoop dat dit antwoord je een beetje heeft geholpen en dat het nu wat duidelijker is
Gr. Jordi