psp maakt geen verbinding met mijn internet thuis

Status
Niet open voor verdere reacties.

laurarofer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jul 2013
Berichten
3
beste iedereen,

ik zit hier met een probleem, als ik met mijn psp op mijn internet thuis wil maak ik verbinding maar dan als ik op mijn internet verbinding wil klikken lukt dat niet (die is dan donkergrijs gekleurd en de anderen lichter grijs) en dan staat er dat de internetverbinding niet ondersteund word.
maar wat betekend dat nou eigenlijk en kan ik dat zo veranderen dat ik wel thuis met mijn psp op internet kan?

oowja en waarom ik internet verbinding wil met mijn psp is omdat ik een ps vita heb en ik wilde graag proberen of ik de spelletjes van mijn psp verder kan spelen via mijn ps vita weet iemand of dat kan via playstation network ofzo?

xxxx
 
Welkom op Helpmij !
Meestal ondersteund de psp bijna alle internetverbindingen, mits alles goed is ingesteld.
Kijk voor een tutorial om een verbinding te leggen, dat helpt meestal enorm.
 
@aymar: Oh ja???
PSP ondersteunt alleen WEP en WPA [zie hier], dus NIET WPA2. En laat nu juist WPA2 tegenwoordig het meeste gebruikt worden.

@laurarofer: Enige optie die je hebt is het verlagen van de beveiliging naar WPA ipv. WPA2. Hopelijk lukt het dan wel. WEP beveiliging wil je in ieder geval NIET instellen, want dat is binnen 1 minuut te kraken door een kenner.

Tijs.
 
okee heel erg bedankt maar weet u ook hoe ik de beveiliging naar wpa kan doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is afhankelijk van merk + type router.

Welke zijn dat ?

Tijs.
 
Handleiding: hier
Ga naar http://192.168.1.1
User Name: admin
Password: admin
Je hebt 2 mogelijkheden:
a. Je maakt een nieuw/extra Wifi profiel aan, speciaal voor de PSP, met Authentication Method "WPA-Personal" (zie pagina 30)
b. Je past het huidige Wifi profiel aan (in de handleiding wordt er niet op ingegaan hoe, dus dat moet je zelf uitzoeken), en je verandert de Authentation Method naar "WPA-Personal"

Over de vereisten m.b.t. de WPA toegangs-sleutel zodat de PSP er wat mee kan, zie de link in mijn eerste posting:
a. The WPA key must be from 8 to 63 characters if using ASCII (all letters and numbers and a few special characters) or exactly 64 characters if they are using hexadecimal (numbers 0-9 and letters A-F).
b. The access point must be set for and support WPA-PSK (TKIP) or WPA-PSK (AES). [Je moet dus TKIP óf AES kiezen als WPA Encryption bij het instellen van WPA Personal.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan