PSP3 aandrijving harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herm007

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2009
Berichten
115
Hallo
Sinds kort heb ik het volgende probleem met mijn PS3.
Als ik hem aanzet gaat het rode lampje normaal branden. Doe ik de dvd erin dan wordt deze maar 1 a 2 cm in de dvd speler getrokken. Tegenlijkertijd hoor je dat de harde schijf wordt opgestart. Deze stopt dan en gaat het rode lampje knipperen. Zit de oorzaak van dit probleem in de DVD speler of in de aandrijving van de HD? Wie kan mij verder helpen?
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Geen vermelding model of ouderdom ...

Met de geleverde info lijkt mij dit eerder een voedingsprobleem te zijn.

Peter
 
Laatst bewerkt:
sorry dat ik zo laat reageer, we zijn een paar daagjes weg geweest.
Het is een Sony Playstation 3, die ongeveer 4 jaar oud is. (dat laatste weten we niet meer precies.)

Met voedingsprobleem bedoel je waarschijnlijk die voeding van de aandrijving van de HD?

Groet
 
Hallo

"Met voedingsprobleem bedoel je waarschijnlijk die voeding van de aandrijving van de HD?"

Nee.

Bedoel een voedingssprobleem van de ganse p.s. 3

Afgaande van de ouderdom "kan" dit een p.s.3 phat , 40GB zijn.

40GB kun je controleren (is vermeld op de harddisk).

Indien je geen ervaring hebt hierin , niet zelf aankomen , maar laten controleren/herstellen.

De kans dat je meer nutteloze schade aanricht is meer dan realistisch.

Mocht dit een 40GB phat zijn , en deze is nooit stofvrij gemaakt , kan het ook zijn dat dit een "YLOD" is , met ongelukkig geformuleerde defekt symptomen.

Peter
 
Hallo ,
Het lijkt mij geen totaal voedingsprobleem. Als ik de PS aanzet gaat het rode lampsje branden. Als ik de dvd er in wil schuiven dan wordt deze wel "opgepakt" en schuift er een paar cm in.
Dit mag dan toch ook niet werken als er een totaal voedingsprobleem is?
 
Hallo

Opnieuw ...

Ps3 PHAT 40 GB (klopt dit ???)

De ps3 start korrekt op.

Deze is volledig stofvrij.

Er zit geen dvd in de lezer.

Enkel op het moment dat je een d.v.d. invoerd , komt deze in fout.

Al de rest werkt dus wel ???

Indien dit klopt ??? is dit een d.v.d. lezer fout...

Als het model en type ook kloppen , kan een reset van de d.v.d. speler een oplossing bieden.

Let op : dit is een relatief grote interventie ,die de nodige ervaring vereist.

Mocht er in de bovenstaande resumee iets niet kloppen , uiteraard aanvullen.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Ps3 PHAT 40 GB (klopt dit ???)PS3 klopt, op de HD staat Fujitsu 1 GB model nr Mhz2080bh G1. ik weet niet wat PHAT betekent

De ps3 start korrekt op. Neen als ik de dvd er in stop dan gaat het rode lampje knipperen.

Deze is volledig stofvrij. Waar bedoel je?

Er zit geen dvd in de lezer. Neen, ik heb een dvd die er vast in zat, met behulp van een Youtube instructiefilmpje, eruit gehaald

Enkel op het moment dat je een d.v.d. invoerd , komt deze in fout. klopt

Al de rest werkt dus wel ??? neen
 
Hallo

"De ps3 start korrekt op. Neen als ik de dvd er in stop dan gaat het rode lampje knipperen."

Als je de ps3 opstart .... start deze dan op ??? heb je beeld , etc ....

Dit :

http://www.youtube.com/watch?v=ASmfPMKN94k&feature=related

Is een ps3 phat.

Ziet hij er zo uit.

"Er zit geen dvd in de lezer. Neen, ik heb een dvd die er vast in zat, met behulp van een Youtube instructiefilmpje, eruit gehaald"

En dit "Enkel op het moment dat je een d.v.d. invoerd , komt deze in fout. klopt"

Geven toch heel sterk de indruk , dat een en ander niet op de korrekte wijze is gebeurt , en dat de drive in fout komt.

Zoals reeds eerder vermeld :

" kan een reset van de d.v.d. speler een oplossing bieden."

Bij alle door mij gegeven info ga ik er nog steeds vanuit dat dit een "phat" is , en zo goed als zeker een 40 GB.

Met het herstellen van de slimline heb ik geen ervaring.


Peter
 
1. Hallo Hallo Peter, in vet mijn antwoorden/vraag op jouw adviezen

"De ps3 start korrekt op. Neen als ik de dvd er in stop dan gaat het rode lampje knipperen."

Als je de ps3 opstart .... start deze dan op ??? heb je beeld , etc Neen ik heb geen beeld...

Dit :

http://www.youtube.com/watch?v=ASmfP...eature=related

Is een ps3 phat.

Ziet hij er zo uit. JA, Zo een playstation met zwarte kap heb ik ook

"Er zit geen dvd in de lezer. Neen, ik heb een dvd die er vast in zat, met behulp van een Youtube instructiefilmpje, eruit gehaald" Ik heb de dvd er met behulp van deze instructie http://www.youtube.com/watch?v=rrdAH1mfpQ0 er uit gehaald

En dit "Enkel op het moment dat je een d.v.d. invoerd , komt deze in fout. klopt"

Geven toch heel sterk de indruk , dat een en ander niet op de korrekte wijze is gebeurt , en dat de drive in fout komt.

Zoals reeds eerder vermeld :

" kan een reset van de d.v.d. speler een oplossing bieden." Kun je me ook vertellen hoe ik dat dan moet aanpakken?

Bij alle door mij gegeven info ga ik er nog steeds vanuit dat dit een "phat" is , en zo goed als zeker een 40 GB. Als ik de HD er uit haal (aan de linkerkant achter het afdekplaatje en vastgeschroefd met een blauw schroefje), staat er duidelijk 1 GB op.Met het herstellen van de slimline heb ik geen ervaring.


Peter Alvast bedankt Herm
 
Hallo Peter,
Sorry dat ik zo laat reageer. Drukke werkzaamheden zorgden ervoor dat ik geen tijd had om uw suggestie te proberen.
Ik heb zoals op de video getoond, de speler uit elkaar gehaald en weer gedemonteerd. Het resultaat is echter negatief. Het heeft niet geholpen.

Heeft u misschien nog andere suggesties?

Groet Herm
 
Hallo

"Heeft u misschien nog andere suggesties?"

Met de geleverde info , zijn de mij gekende mogelijkheden uitgeput.

Peter
 
Hallo Peter,
in de tussenliggende periode heb ik wat you tube filmpjes bekeken over reparaties aan de psp3. Wat ikzelf heb gemerkt is dat wanneer de draad beweeg van het "disk in" lampje aan de voorkant dat er dan eventjes de motor gaat lopen. Kun je me vertellen hoe ik kan testen of dit lampje het wel doet?
Groet Herm
 
Hallo

"Wat ikzelf heb gemerkt is dat wanneer de draad beweeg van het "disk in" lampje aan de voorkant "

Eerlijk gezegd , weet ik niet wat je hiermee bedoelt ...

Alle "lampjes" , zijn led's , en zijn voor zo ver ik weet direkt op het motherboard gesoldeert.

Misschien kan een of meerdere duidelijke foto's licht werpen op wat je precies bedoelt.

Ik gok met de nu geleverde info op een defekte sensor of een gescheurde soldeerverbinding in de drive van dit toestel.

De gegeven antwoorden berusten op de juistheid van de door u gestelde foutdiagnose.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Hallo Peter,
ik bedoel het "lampje" / in het midden van de gleuf waar je de cd-rom/blue-ray instopt. Vanaf dit ledje gaan 2 gekleurde draden (rood en zwart) naar de linker kant van de printplaat van de cd-rom speler. In het youtube filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=rrdAH1mfpQ0) maakt de knutselaar de stekker op een gegeven moment los.

Groet Herm
 
Hallo

Dit is zeker geen lampje ....

Dit is DE sensor die detecteerd of er een c.d./d.v.d. in de drive wordt geplaatst.

De Persoon in de clip noemt deze dan trouwens ook ---> Disksensor.

Als er op dit niveau al defekten zijn aan de drive , dan zal het zo goed als zeker goedkoper zijn om een compleet nieuwe drive te kopen.

Uiteraard dien je dan wel nog de aanstuurelektronika over te plaatsen. (drives worden trouwens meestal verkocht zonder).

Dit is een fragiel onderdeel , maar meestal zijn slechts de draadjes los , of een slecht kontakt (gescheurde soldering) t.h.v. de connector.

Het herstellen van een drive op dit niveau is niet gemakkelijk , en zeker niet evident voor iemand met geen/weinig ervaring.

Peter
 
Hallo Peter,
kan ik deze 'disk in sensor' ook gewoon vervangen. De klusser in het filpje klikt gewoon de steker los van de printplaat. Tenminste als ik het goed zie.
Herm
 
Hallo

Uiteraard kun je deze vervangen ...

Probleem zal zijn om aan een vervangend exemplaar te geraken aan een betaalbare prijs.

Kijk eventueel eens op e-bay...

Of ... een defekte drive kopen , meestal is slechts de laser of mechaniek defekt.

Deze sensor is zelden defekt.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan