PSSST...CRT ontploft!

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnaud1996

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2009
Ik heb een CRt van acer helemaal open gedaan,maar nu ben ik per ongeluk tegen het bovenste deel van de CRT met een stoel gebotst.
Nu brak het glas rond het bovenste deel,ik vermoed de kathoden, en deed hij een vreemd geluid...zoals een ballon die langzaam lucht verliest,of dat er druk ontsnapte.
Is dit gevaarlijk?

Hoi,

Gevaarlijk zou ik niet weten maar lang werken zal hij niet lang meer als hij nog werkt.

Modag

Hallo arnaud1996.

Als hij dat geluid even maakte, toen dat gebeurde, dan is het vacuüm uit de beeldbuis en kun je hem weggooien. Als hij dit geluid maakt als hij aan staat is dit gevaarlijk, want dat wat je hoort is de hoogspanning van rond de 20000Volt, die overslaat.

Groetjes Erik Rothuis

het is sowieso niet slim om zelf een CRT open te gaan schroeven. Er kunnen zoals hier al genoemd is zeer exotische spanningen vrij komen als je niet weet wat je moet doen. Zoek maar is op internet over het openen van een CRT scherm...

En als je nu treurt dat je scherm kapot is? Niet doen.. die crt schermen kan je gratis ophalen overal. Misschien krijg je soms nog wel geld toe :D want die schermen zijn lastig kwijt te raken als je ze hebt.

het is sowieso niet slim om zelf een CRT open te gaan schroeven. Er kunnen zoals hier al genoemd is zeer exotische spanningen vrij komen als je niet weet wat je moet doen. Zoek maar is op internet over het openen van een CRT scherm...

En als je nu treurt dat je scherm kapot is? Niet doen.. die crt schermen kan je gratis ophalen overal. Misschien krijg je soms nog wel geld toe :D want die schermen zijn lastig kwijt te raken als je ze hebt.

Nee,hij stond niet aan,maar ik treur niet want ik heb er nog 11 staan,gekocht voor 0,99€ op Ebay.
En trouwens de CRT's worden vaak kapot geslaan,kijk maar is op de google zoekbrowser naar foto's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan