*.pst bestand delen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo Allemaal,

Is het mogelijk om een *.pst bestand te delen tussen de desktop en de laptop?
Ik weet wel dat het gaat zolang je het op 1 pc tegelijkertijd doet door de locatie van het *.pst bestand op een netwerkschijf te zetten. Maar zijn er ook mogelijkheden om tegelijkertijd van hetzelfde *.pst bestand gebruik te maken.

Mijn inkomende mail krijg ik natuurlijk wel gelijk, maar de ene keer staat een verzonden item op de desktop en de andere keer weer op de laptop, net waar ik op dat moment op bezig ben.

Ik laat de laptop binnen halen en de berichten NIET verwijderen op de server (van de provider) en de desktop laat ik binnenhalen en na 3 dagen verwijderen. Op die manier loopt de Inbox in ieder geval gelijk. Ik zit alleen met de map Verzonden Items.

Is daar een oplossing voor?

Of kun je bijv. via Exchange (of een opensource variant, of een andere programma....) ook POP mail binnenhalen en verzenden, al de ontvangen en verzonden vervolgens opslaan op een netwerkschijf en de handelingen zelf via Outlook doen? Of moet ik dan echt extra server laten draaien die 24/7 aanstaat?

Ik hoor graag van jullie.

mvrgr.
Nossie

Een PST bestand kun je niet tegelijkertijd openen op verschillende PC's. Exchange kan met de POP-connector e-mailtjes ophalen van de e-mailserver, maar is niet echt goedkoop.
Een optie is Imap gebruiken of in outlook het vinkje 'kopie van het bericht op de server achterlaten' aanvinken. Hierdoor blijft het altijd beschikbaar op beide apparaten. Je kunt dit ook alleen op bijvoorbeeld de laptop aanvinken en op de PC het bericht van de server te laten verwijderen, je kunt er dan echter niet meer bij via de laptop.

Beste Tiborv,

Zoals je in mijn vraag kunt lezen maak ik nu gebruik van de functie 'achterlaten op de server' op de laptop en berichten 'wissen na 3 dagen' op de pc.

Mij gaat het met name om het synchroniseren van de map 'verzonden items'.

Met bovenstaande optie kan ik op beide pc's het 'Postvak In' wel synchroon houden, maar nogmaals ik wil dit ook met 'Verzonden Items'.

Hopelijk zijn er nog mensen die nog andere mogelijkheden kennen.

Gr.
Nossie

IMAP gaan gebruiken, dan gebruik je mailserver om de emails te bewaren. Geld ook voor je verzonden items.

Helaas ondersteund mijn provider geen IMAP. Is er een manier om POP binnen te halen en via bijv. een programma of mailserver, of interne webmail om te zetten naar IMAP?

Gr.
Nossie

Dan zijn je opties beperkt tot het huren van een mailserver of het zelf opzetten van een mailserver. Heb je zelf geen ervaring met het opzetten ervan en heb je toevallig ook nog behoefte aan wat gedeelde opslag via het netwerk, dan adviseer ik je een Synology NAS. Deze hebben een ingebouwde mailserver functionaliteit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan