.pst bestand van Outlook 2007 naar Outlook 2013 verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

THEODORUS41

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 aug 2014
Bij het importeren van het .pst bestand (uit Outlook 2007) in mijn Outlook 2013 wordt er om een wachtwoord gevraagd.
Ik ben me er niet van bewust ooit een wachtwoord voor dit bestand te hebben opgegeven.
Hoe zit dat? Hoe kom ik verder?

Ik geef persoonlijk PstPassword meer kans.
NB: Ik zou altijd een kopie van het .pst bestand gebruiken bij dergelijke tools, niet het originele.

Tijs.

Wel erg vreemd... dat je een pw hebt op een pst dat er nooit een gehad heeft .. (althans dat wordt beweert....).
Maar zo'n extra tip kan erg nuttig zijn als het wel zo is..
Maar dan ben ik wel benieuwd of de TS kan reconstrueren hoe dat pw er op komt...

@andre@home: Ik vermoed dat de TS een archiefmap heeft toegevoegd. Bij het aangeven welke naam die moet krijgen in Outlook en de bestandslocatie/bestandsnaam kun je ook een wachtwoord instellen.

Het (basis-) .PST bestand dat bij het instellen van de (POP3) e-mail accounts wordt aangelegd heeft geen wachtwoord, dus het moet (mijns inziens) een later toegevoegde archiefmap zijn geweest.

Tijs.

Als dat zo is... dan mist ie nog de "originele pst"... met de meest recente inbox....

@andre@home: Mogelijk heeft de TS een (Office365 etc.) Microsoft Exchange mail-account óf een IMAP account...
Dus alleen een .ost basisbestand, geen .pst basisbestand...

Laten we maar afwachten waar de TS mee terugkomt, want we zitten nu beiden speculatief te posten o.b.v. relatief magere basisgegevens in de startposting.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt Andre en Thijs voor jullie reacties.
Ik heb inderdaad een IMAP account (provider KPN Glasvezel in Soest).
Verandert dat de (door jullie gesuggereerde)oplossing voor mijn probleem?

Ik ben helaas een betrekkelijke leek op PC gebied dus ik zou het erg waarderen als jullie mij stap voor stap kunnen adviseren hoe ik de POSTIN map (incl alle submappen) van mijn oude PC (Wndows Vista) naar mijn nieuwe PC (Windows 8.1) kan overzetten?

Maak op de oude pc een archiefmap aan en koppel die als data bestand en kopieer alle mappen en mail daarheen.
Klaar... ontkoppelen en op de nieuwe pc zetten en koppelen en terug kopiëren in de huidige mail als dat nodig is of anders als data bestand blijven koppelen.
Hier staat wat over die data bestanden / archief.pst en zo.

Laatst bewerkt:
Bedankt Andre voor je suggestie; ik heb het geprobeerd maar het lukte me niet.
Ik ben nu de inhoud van de e-mail mappen beetje voor beetje aan het doorsturen naar mijn nieuwe laptop. (NB Eerst een nieuwe account in nieuwe laptop aangemaakt).
Wel ERG veel werk maar zie geen andere oplossing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan