.pst file importeren in OE6

Status
Niet open voor verdere reacties.

hugensjr

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2002
Berichten
91
Hallo allemaal,

Afgelopen weekend de pc van m'n vader ge-upgrade van Win98 naar XP. Uiteraard zoveel mogelijk geback-upped, en bijna alles is weer up-and-running in XP. Het enige probleem dat ik nog heb is het volgende: in de OE van Win98 heb ik het adresboek en de berichten geëxporteerd. Ik heb onbedoeld de optie gekozen om te exporten naar MS Outlook. De PC heeft een tijd staan stampen om van alle OE mailtjes een .pst file te maken. Deze heb ik gebackupped en wil ik nu dus weer inlezen in OE6. Het lijkt mij dat dat moet kunnen met de 'importeren' optie van OE6. Ik kies daar 'import vanuit Outlook' (of zoiets). Daar krijg ik een foutmelding met iets over de MAPI client (invalid ofzo). Ik vind het erg vreemd.

Iemand een idee hoe ik alsnog de berichten in OE6 krijg? Misschien eerst de .pst inlezen in Outlook 2000 op een andere PC en exporteren naar comma-seperated, en dat dan weer inlezen in OE6??? Lijkt mij niet de ideale weg. Iemand ideeën? Zie ik iets simpels over het hoofd???

En nog één klein vraagje: de pc schakelde bij Win98 altijd helemaal uit na afsluiten van Win98. Nu bij XP schakelt hij niet uit. Dat wil zeggen: hij gaat nagenoeg helemaal uit (monitor/videokaart op stand by), maar de voeding schakelt niet uit. Is dat een optie in XP of in de BIOS van de PC????

Any help is welcome!!!

Bedankt alvast!!
Gr,
Patrick
 
Over het eerste deel van je vraag kan ik je helaas geen antwoord geven, maar over dat afsluiten , kijk eens bij energiebeheer in het configuratiescherm. Zet de slaapstand op nooit en de standbystand ook dan moet ie volgens mij helemaal uitgaan bij het afsluiten.Je kan ook nog bij het tabje geavanceerd in energiebeheer instellen dat ie via de aan/uitknop op de computer uitgaat.(dan doet ie hetzelfde als via start>uitschakelen)

Suc6
 
Nâh, ik ben eruit.

Allereerst bedankt voor de tip over het afsluiten. Dat vinkje aanzetten werkt inderdaad!

Het mailprobleem is ook opgelost, op de manier die ik eigenlijk zelf al beschreef. De .pst file geopend in Outlook 2000 en geëxporteerd als .csv. Dit weer ingelezen in OE6. Zelfde geldt voor het adresboek.

In meerdere threads nu gelezen dat je OE gegevens beter kunt backuppen door alle .dbx files te backuppen. Maar ja, dat wist ik op het moment dat ik ging backuppen nog niet. Ik ging ervan uit dat een exportfunctie toch afdoende moet zijn. Maar toch niet.....

Doei,
Patrick
 
En het is nóg makkelijker om gewoon alle .dbx files te kopiëren of back-uppen. Wanneer je dan je nieuwe OS erop hebt staan, kopieer je die dbx files naar (ongeveer) dezelfde lokatie. (doc&settings\appli. data\microsoft\identities ofzo). De exacte padnaam moet je even overnemen van je oude installatie, of zoek elders op het forum. Er zijn veel topics over....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan