pst-file importeren in Outlook 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mauvan

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2008
Beste forummers,

Nu gebruik ik Office 2007 maar ga overstappen op 2013.
Ik wil alle componenten van 2007 deïnstalleren voordat ik Office 2013 installeer. Mijn pst-bestanden (ook van andere gebruikers van mijn pc) wil ik veiligstellen (als dat nodig is) en weer importeren in Outlook 2013.

Ik kan op de Microsoft-site zelf niet echt terug vinden hoe dit gaat en welke complicaties er op kunnen treden.
Is mijn veronderstelling juist dat het gewoon en kwestie van importeren is? En heb ik dan alle zaken weer terug: mail, contacten, accounts, regels?
Heeft iemand deze ervaring al?

dank alvast!

Ik weet het niet zeker, maar volgensmij als je een nieuw account toevoegd in Outlook 2013 kun je kiezen tussen een nieuw PST bestand maken en een selecteren.

Laatst bewerkt:
je moet ze "aanwijzen" via file/accountsetting/accountsettings
dan kiezen voor datafiles
dan add file,daarwijs je de .PST aan

dan verschijnt alles in outlook

Fijn, dank! Dus het kan wel.
Ik laat de status nog even open tot ik het uitgeprobeerd heb komend weekend.
Is het overigens wel zo dat bij deïnstalleren van Office & dus Outlook 2007 de pst-files blijven staan?

In office 2010 en 2013 is er een optie om je gegevens te exporteren naar een .pst bestand. Waarschijnlijk heb je dit ook in 2007. Vergeet niet om ook inclusief submappen aan te duiden.
In office 2013, nadat je je account hebt ingesteld, kies je voor bestand, opties, geavanceerd, exporteren. Dan kies je voor gegevens uit een ander programma of bestand importeren en dan kies je voor het bestand dat je ergens hebt opgeslagen (best op een usb stick). Kies hier ook inclusief de submappen en dan heb je alles, mails, adressen en dergelijke, op je outlook 2013.

Veel succes

Er is geen probleem, dus case closed.

Waarom?
1. Voor de zekerheid had ik bij de profielen de pst- en nk2-files gekopieerd.
2. Altijd eerst deïnstalleren van oude Officeversie, in dit geval 2007
3. Na verwijderen bleken de pst en nk2-bestanden netjes bewaard.
4. Installatie van Office 2013. Typisch: er is geen keuzescherm meer om bepaalde onderdelen uit te schakelen. Je krijgt gewoon alles.
5. Starten van Outlook 2013...... ha, het doet alles helemaal zelf! En optimaliseert je inbox. Er is een vernieuwd pst-bestand op dezelfde lokatie (app data\local\ms\outlook)

That's all.
Het NK2-bestand (voor het autoaanvullen van e-mailadressen) is er nog, maar gerenamed naar nk2.old. Geen idee wat daar verder mee gebeurt.

Outlook 2010 en 2013 gebruiken geen .nk2 file meer, maar 'suggested contacts'. Nadat het .nk2 bestand is geimporteerd is het dus niet meer nodig en zit het 'in' de .pst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan