PST niet op netwerkschijf.. waarom eigenlijk niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramsy_b

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2005
Hoi allemaal,

Ik doe het beheer op een schooltje. Heb een Windows server 2008 Standard draaien met Windows 7 werkstations.
Op de werkstations staat Office 2010 geinstalleerd. De leerkrachten gebruiken Outlook als e-mailclient. De leerkrachten hebben een netwerkshare op de server, waar ook de pst van de gebruikers wordt opgeslagen. En ik moet zeggen dat het eigenlijk perfect werkt (draait nu bijna een jaar zonder problemen).
Toch lees ik op het internet dat het sterk wordt afgeraden om een op een netwerkshare te zetten. Waarom eigenlijk? Wat is de reden dat dit wordt afgeraden?

Gr Ramsy

Als je een pst bestand op een netwerkshare zet, dan kunnen kwaadwilligen die lid zijn van je netwerk (per ongeluk) toegang krijgen tot de emailgegevens en personlijke gegevens van de leerkrachten.
Conclusie: Als je het netwerk verder goed hebt beveiligd, dan is er niks aan de hand ;)

Netwerk is helemaal dichtgespijkerd ;)

Had ergens gelezen dat het problemen zou gaan geven met corrupte PST's enzo maar is me nog niet overkomen eigenlijk. Ik vraag het omdat ik binnenkort een andere school ga overzetten naar Win7 met nieuwe office en dergelijke. Dit is een wat groter netwerk.
Ga het dus gewoon weer op deze manier doen ;)

bedankt voor je reactie!

Gr Ramsy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan