PST problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PowerPoes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2006
Sinds vorige week, toen mijn pc zonder outlook af te sluiten is uitgezet, heb ik een probleem met outlook.

Ik kan sommige mappen in mijn contactpersonen niet lezen en mijn mail wordt niet meer verzonden en opgehaald. Verder kan ik geen wijzigingen aanbrengen in mijn agenda. Gelukkig kan ik de mails die al in mijn outlook stonden nog wel lezen.

Foutmelding als volgt:
het betand c:\documents and settings\naam\local settings\......\outlook.pst wordt gebruikt en kan niet worden geopend. Sluit de toepassing waarin dit bestand wordt gebruikt en probeer het opnieuw.

Ik heb van alles geprobeerd, maar niets helpt. Ik krijg meestal weer de melding dat het bestand wordt gebruikt.
Ik heb geprobeerd: pc afsluiten en uitzetten, pst exporteren, scanpst.exe

Wie kan mij a.u.b. helpen.

Bij voorbaat dank voor de hulp!

Probeer het volgende. Herstart de PC zodat geen enkel programma is geopend.
Ga naar Taakbeheer (rechtsklik op lege plek in de Taakbalk, kies Taakbeheer) en beeindig in het tabblad Processen "explorer.exe". (Klik eerst op "Ja"in het waarschuwingsvenster.)
Alle iconen en de Taakbalk verdwijnen. Ga naar Bestand, Nieuwe taak (uitvoeren), en type: "explorer.exe".
Open daarna Outlook en kijk of het probleem is verdwenen.

Ik heb de raad van Boing opgevolgd. Bij het weer opstarten van Outlook kwam weer de melding tevoorschijn dat het .pst bestand de vorige keer niet goed was afgesloten en dat het wordt hersteld. Hiervoor liep de tijdlijn die daarvoor wordt gegeven slechts tot een kein stukje, en dat hield het op. Nu liep de tijdlijn netjes door tot aan het einde dus ik hoopte dat het probleem nu zou zijn opgelost.

Echter helaas.

Outlook doet alsof mijn mail wordt opgehaald, maar ik krijg ze niet te zien. Ook het verzenden van mail en wijzigingen in de agenda maken is nog steeds niet mogelijk.

Voor ik aan het verwijderen en weer opnieuw installeren van Outlook zou beginnen, deed ik in jouw plaats dit.
Herstart weer de PC, open Taakbeheer, ga naar Processen, beeindig OUTLOOK.EXE en daarna explorer.exe.
Via Bestand naar Nieuwe taak (uitvoeren), typen explorer.exe.
Nu Outlook openenen op gebruikelijke manier.

Als het nog niet helpt zou ik in Programma's wijzigen of verwijderen in Software, Outlook de-installeren, PC herstarten en Outlook opnieuw installeren.

NB: zet voor de zekerheid een kopie van de map
c:\Documents and Settings\jouw_gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Outlook op een veilige plaats op je HD. Mocht er door de herinstallatie een instelling verloren zijn geraakt, dan kan je die map Outlook terugzetten.

We zijn er bijna.
Ik heb uiteindelijk het originele outlook.pst kunnen kopieren naar een ander lokatie. Dat ging niet eenvoudig omdat er steeds werd gemeld dat file in gebruik was.
Heb toen scanpst.exe de kopie laten herstellen. Ik heb die herstelde kopie ingelezen op outlook bij mijn andere pc en die doet het goed.
Nu nog zorgen dat mijn normale outlook deze pst file wil accepteren/inlezen. Omdat er maar steeds de melding komt dat outlook.pst in gebruik is moet ik daar nog wat op verzinnen.
Of zou ik in outlook kunnen aangeven dat hij in een ander pad moet zoeken naar zijn pst files, zodat hij die oude (foute) niet meer gebruikt?

Je kunt proberen: Bestand, Importeren, dan selecteren Import from an other program or file (sorry, mijn Outlook is Engels).
Next en dan selecteren Personal Folder File.pst
Weer Next en dan in het venster naast Bladeren naar die nieuwe plek gaan.
Ik hoop dat het lukt.

Ik heb de gerepareerde pst file kunnen importeren. Enig probleem is nog dat alles er 2 x instaat. Bijvoorbeeld notities: ik heb een map "notities" en een map "notities in persoonlijke mappen". Ditzelfde heb ik met e-mails, agenda e.d..

Als ik een item (bijv. een notitie) bij "notities" weghaal, is hij ook uit de map "notities in persoonlijke map" verdwenen. Makkelijk is het niet om alles dubbel te zien staan. Maar ik ben allang blij dat ik weer gewoon aan de slag kan met outlook.

Bedankt voor de hulp. :thumb:

Misschien ga ik nog wel eens op zoek naar een probleemoplosser voor het nieuwe "probleem".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan