PSU mesh

Status
Niet open voor verdere reacties.

basvdK

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 mei 2002
Hallo,

Ik ben net begonnen met een nieuwe kast te modden. En nu wil ik ook de kabels meshen. Verschillende tutorials gelezen (bijv. deze ) Maar al deze tutorials hebben het over de atx stekker losmaken (heel erg priegelwerk en daar ben je lang mee bezig). Nu bedacht ik om gewoon een stuk tussen de PSU en de ATX voeding uit te knippen, mesh er op en dan weer aan elkaar solderen. Dan kan je hem gelijk op de juiste maat maken, en dat scheelt weer een heleboel kabel in je case.

Mijn vragen?

Zie ik iets over het hoofd? Of is het gewoon echt makkelijker (afgezien van het vele soldeerwerk)

Kun je de verschillende kleuren, bijvoorbeeld oranje die naar de atx stekker lopen omdraaien? Ik bedoel dus een oranje voor een oranje omwisselen, of moet dezelfde oranje draad straks weer in het zelfde gaatje?

Alvast bedankt,

Bas

Oranje op oranje, dat werkt gewoon. Wat je wil kan wel maar je moet wel heel erg goed de afzonderlijke aders isoleren. Het vermogen (vooral van de 5 volt) is tamelijk hoog en kortsluiting zorgt voor een heerlijke warmte en een vreselijke geur.

Dankjewel, :thumb: ik zal de resultaten posten als ik klaar ben...

Geplaatst door basvdK
Dankjewel, :thumb: ik zal de resultaten posten als ik klaar ben...
En is het nog gelukt?
Ik wil het met mijn voeding ook gaan doen, dus ben nieuwsgierig of je nog dingen bent tegengekomen waar ik op zou moeten letten.
Behalve dat er natuurlijk nog spanning op de voeding kan staan als deze uit is.

Ja hoor, het resultaat was al te zien in "Nieuwe mod" Maar hier nog even specifiek de foto's van de mesh, speciaal voor jou ;).

Temp%20026.jpg

Temp%20021.jpg

Ik heb op dit moment mijn digicam niet hier, maar als je wil kan ik nog meer foto's maken, van bij de HD. (wordt dan pas over anderhalve week) Krimpkous vond ik niet echt lekker werken, maar heb gewoon grijs tape gebruikt bij het uiteinde van de chrome kleurige mesh en rode bij het uiteinde van de ATX connector. Je kan trouwens Mesh halen bij een IA op GOT (www.inkoopakties.net).

Verder kan je er wel een tijdje voor uit trekken ik ben er zo'n 4 a 5u mee bezig geweest. Vooral de ATX connector is veel werk. Waar je nog op kan letten is dat je de kabeltjes niet overal op dezelfde plek door knipt, maar steeds net ergens anders. Als je hem weer aan elkaar soldeert word ie namelijk net iets dikker, ook met tape er omheen om het weer dicht te maken. Als je dat dan bij ieder kabeltje op dezelfde plek doet, krijg je een bult in je mesh.

Groeten,

Bas

Geplaatst door basvdK
Ja hoor, het resultaat was al te zien in "Nieuwe mod" Maar hier nog even specifiek de foto's van de mesh, speciaal voor jou ;).
Thank you.:D
Zit er idd top uit goed gedaan.:thumb:
Ik haal denk de ATX stekker uit elkaar, voel er niet veel voor om de draden te gaan solderen.
Ik zal kijken of ik dan foto's kan plaatsen als ik hem klaar heb.
Het kan nog wel ff duren, ben nog aan m'n Digidoc 5 mod bezig.:p

Daar wil ik dan ook wel foto's van zien hoor, van die digidoc, en zeker hoe je het gedaan hebt... :)

Hier heb je de site die ik gebruik om de LED kleur te veranderen.
http://bit-tech.net/article/61/
Moet alleen nog de LED's gaan halen.
Zo wist ik ook hoe in het frontje eraf kon krijgen om hem te spuiten.:)
Dus de Digidoc heeft z'n nieuwe kleur al.
Zal eens kijken of ik weer van iemand een digitalecamera kan lenen.

Handige tutorial die, dat ga ik ook nog wel een keertje doen denk ik, maar dan ook gelijk het frontje van de digidoc veranderen, want die vind ik best lelijk.

Trouwens, het voordeel van de draden solderen is dat je ze gelijk op de juiste lengte kan maken, en niet met een veel te lange ATX kabel blijft zitten. Dit is misschien toch het overwegen waard...

Geplaatst door basvdK
Trouwens, het voordeel van de draden solderen is dat je ze gelijk op de juiste lengte kan maken, en niet met een veel te lange ATX kabel blijft zitten. Dit is misschien toch het overwegen waard...
Als ik ga solderen, dan vanaf de printplaat.
Zo heb ik ook geen kans dat per ongeluk onder de krimpkous een los contact ontstaat.
Een eventuele los contact is dan zo te vinden.;)

Het uit elkaar halen van de Digidoc valt reuze mee.
Het zijn maar 6 schroefjes en het frontje ligt eraf.
Het plastic "ruitje" kan je voorzichtig vanuit de binnenkant naar buiten drukken, om deze eraf te halen.
Na het spuiten kan je hem mooi weer terug plakken.:thumb:

Ik heb inmiddels Clear blue LEd's gehaald en in de Digidoc gesoldeert.:)
Hier de pics;
CamPic40.jpg

CamPic47.jpg

Sorry voor de brakke pics, ik heb geen betere camera.:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan