PTT verbinden met RJ45

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald89

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2008
Beste Helpmij'ers,

Ik zit even met het volgende vraagstuk.
Mijn broer gaat een nieuw huis betrekken waar alleen de standaard 4 pins PTT connector uit de oertijd beschikbaar is, dus geen RJ11 uit de muur.
Hij wil geen vaste telefoon, dus alleen internet.

Nu heb ik hier een connector liggen van die standaard PTT aansluiting naar RJ45, alleen je raad het al: in plaats van aangesloten en al is het een los koppelstukje met 8 losse draadjes die nog om de 4 aansluitpunten van de telefoonstekker geklemd moeten worden.

Ik zit hier al een uur te zoeken, maar ik kan nergens een aansluitschema vinden hiervoor.
Het enige dat ik wijzer ben geworden is dat er op maar 2 van de 4 stekkers signaal staat, en dat CAT.5E maar 4 van de 8 kabels gebruikt, alleen welke dat zijn heb ik geen idee van.

Kunnen jullie mij vertellen hoe ik dit aan moet sluiten?
En als het makkelijker kan dan dit hoor ik dat uiteraard ook graag :rolleyes:

Alvast bedankt voor de hulp!

Groet, Ronald

zit er op de telefoonlijn een adsl aansluiting?
of hoe wil je contact gaan leggen met het internet?

je vergeet ergens iets te vertellen.

Uhm.. :P
Wat ik weet is dat hij een KPN Internet + TV abonnement neemt, dat wordt als het goed is over 2 weken opgeleverd door KPN. Dan zit er inderdaad ADSL op die lijn.

Meer weet ik er eigenlijk ook niet van..

komt er een monteur om de ADSL te installeren.....
zo ja dan hoef jij verder niks te doen.
zo nee dan moet bij de kabel waar deze het huis in komt een splitter geplaatst worden.
Maar die zit dan in het installatie pakket.
Evenals het aansluitschema.

Okay, goed om te horen!

Ik wacht eventjes af wat er in het pakket zit, als het niet lukt kom ik nog wel terug.
In ieder geval bedankt voor de hulp :thumb:

graag gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan