Public hublist in DC++

Status
Niet open voor verdere reacties.

korbes

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Hoi mensen,
Ik heb voorheen nooit problemen met dc gehad. Maar nu na het herinstalleren van mijn xp heb ik dc geinstalleerd en na alle instellingen doorlopen te hebben klik ik op public hubs icoon en dan krijg ik de foutmelding: "Download failed: HTTP/1.1 404 NOt Found". Ik heb al 6 verschillende hublists geprobeerd en bij allemaal hetzelfde probleem. Iemand enig idee hoe dit zo opeens komt?
En hoe dit op te lossen. Ik zit niet achter een firewall. En heb geen modem/router. En mijn instellling staat op Active. Niet Passive.
Hulp wordt zeer op prijs gesteld.

nee dat adresje werkt ook niet en al die adressen die ze daar noemen heb ik al toegevoegd maar steeds het zelfde fout.
:evil:

En als je die links in je browser intypt?

Tijs.

Dat kan allemaal best zijn. Misschien heb je niet alle XP updates al binnengehaald, er zijn recent allerlei updates geweest die betrekking hebben op XML. Bovendien denk ik dat bz2 een compressie-formaat is, dat niet standaard door XP wordt ondersteund.

Waar het mij eigenlijk om ging was of je wel toegang kon krijgen via je browser, en dat is blijkbaar gelukt. Wat je nu zou kunnen doen is dat bz2 bestand opslaan (Dus rechtsklikken op de link, en kiezen voor Doel opslaan als...)

Dan via de volgende 'truc' ernaar verwijzen in dc++ (voorbeeld, bestand opgeslagen in of verplaatst naar de hoofdmap van de C: schijf)
file://C|\hublist.xml.bz2

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb doel opgeslagen en dan ingevuld in dc : file://C:\hublist.tar.bz2 en ik heb die tar.bz2 geextract dan kreeg ik een hublist.xml bestand en toen deed ik : file://C:\hublist.xml.
En bij beide kreeg ik de melding: Downloading public hub list...
En daar bleef die eeuwig hangen. Ik heb dat met al die links geprobeerd en bij zei die Server niet gevonden. Maar bij de anderen bleef dc dus hangen bij: "Downloading public hub list".

In de eerste plaats: Zie het pipeline teken in mijn posting (het |-teken) in de aanduiding waar het staat op de C: schijf.
In de tweede plaats: waarom haal je een andere soort op dan in mijn eerder postings aangegeven? Je hebt nu een .tar.bz2 bestand, terwijl ik de hele tijd verwijs naar een .xml.bz2 bestand?

Tijs.

In de eerste plaats: Zie het pipeline teken in mijn posting (het |-teken) in de aanduiding waar het staat op de C: schijf.
In de tweede plaats: waarom haal je een andere soort op dan in mijn eerder postings aangegeven? Je hebt nu een .tar.bz2 bestand, terwijl ik de hele tijd verwijs naar een .xml.bz2 bestand?

Tijs.
Nee dat is een vergissing van mij geweest het is geen tar.bz2 maar gewoon een .xml.bz2.
En nu heb ik dus in configure public hublists dit gedaan: file://C|\hublist.xml.bz2 en daarna refresh. Maar dan blijft ie hangen bij :"Downloading Public hub list...."

Ik heb hem een half uur of nog wel zo laten staan maar niets gebeurt.

Ik ging ervan uit dat dc++ ook met File-URL's overweg kon, maar helaas, dat kan ie klaarblijkelijk niet. :(

Overigens waren niet alle .bz2 varianten van de hublist goed uit te pakken met bijv. Winrar (unexpected end-of-file).
Die van http://www.dchublist.com/
kon in ieder geval goed uitgepakt worden.

Nu zijn we helaas weer op stand 0 m.b.t. je probleem :(

Misschien even updaten naar een nieuwere versie? Ik raad je dan aan om de .zip variant te nemen, en die uit te pakken in een zelfgemaakte map. Dan DCplusplus.exe opstarten, en kijken of je (d.m.v. de www.dchublist.com hublist-link) de zaak wél kunt binnenhalen.

NB: Mijn firewall geeft bij het opstarten van een nieuwe installatie een melding, toegang sta ik dan toe. Geen problemen met versie 0.689, 0.698, 0.401.

Sorry voor de verkeerde oplossingsrichting (regel 1 van deze posting).

Succes,

Tijs.

Nou breekt m'n klomp.

Ik heb dc++ 0.698.zip gedownload en geinstalleerd maar als ik dc open zie boven in de titelbalk versie nr.: 0.691.
Maar de Public hubs haalt ie nu wel weer op. Zomaar opeens.
End goed al goed.
Tijs, hartstikke bedankt voor je moeite.
Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan