public varaibel in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
hallo,
In een module maakte ik een string-variabel bekend
Vulde hier in de loop van het gebruik van het programma een naam in
wil die naam in een rapport gebruiken en krijg op het rapport #Naam?
de variabel is perfect ingevuld en bekend
bij eigenschappen van het tekstvak vulde in bij "Gegevens" - "besturingselementbron" het volgende in:
=[gebruiker_naam]
de haakjes zette acces er zelf rond
vul ik in:
gebruiker_naam
dan komt het ook niet niet geod..
Wat doe ik fout?
Merci
 
Moelijk gelijk te zeggen, maar wat is precies =[gebruiker_naam]? Is dat de functie die je gebruikt? En hoe ziet die er dan uit?
 
in een module maakte in gebruiker_naam aan als een string variabel

later in het programma staat:

gebruiker_naam=me.keuzelijst8

dus geen functie

JP
 
in een module maakte ik gebruiker_naam aan als een string variabel
Dit moet je welhaast in een functie doen; waar staat die variabele anders in? En hoe is die gedefinieerd?
 
eerste lijnen in module:

Option Explicit
Dim intx As Integer
Dim intCount As Integer
Public gebruiker As Integer
Public GASV As String
Public Gebruiker_naam As String
 
Ik heb net een voorbeeldje gemaakt, en daar werkt 't prima. Je doet zo te zien niks verkeerds in de declaratie. Blijft nog de vraag: gebruik je een aparte module voor de variabelen?
 
denk dat ik zonder problemen een waarde kan ingeven voor de variabel... alleen wil ik die waarde in een rapport hebben en daar wringt het schoentje...
Niet in het toekennen van een waarde, maar in het tonen ervan op een rapport
 
En zoals ik al zei, ik heb 't net geprobeerd en het werkt op zich prima. Dus nu nog het antwoord op mijn vraag...
 
zou niet weten hoe ik een andere module moet gebruiken... zo ver ben ik niet mee met Access hoor...
Dus... 1 module waarin de variabel public aangemaakt werd
 
Dus, om helemaal zeker te zijn: je hebt de variabele niet gedeclareerd in de module van het formulier of rapport?
 
heb het probleem via een omweg opgelost:

Private Sub PageHeaderSection_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
Me.Text3 = Gebruiker_naam
End Sub

et voila
 
zou niet weten hoe ik een andere module moet gebruiken... zo ver ben ik niet mee met Access hoor...
Kwestie van Invoegen, Module... hoe heb je anders de eerste module gemaakt? :) Enniewee, het maakt niet uit hoeveel modules je maakt, en wat je waar inzet; je moet modules een beetje zien als een verkenner. Logisch functies opslaan in verschillende modules, zodat je snel een functie terug kunt vinden.
Gaan we naar het rapport kijken: waar staat het tekstveld? In welke sectie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan