PUK2 code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Mijn telefoon vraagt om een PUK2 code. Hoe kom ik hieraan???

(uiteraard al ff langs de winkel geweest)

Sony Ericsson T86I

Laatst bewerkt:
PUK- en PUK2-code (8 cijfers): De PUK-code (Personal Unblocking Key) is vereist om een geblokkeerde PIN-code te wijzigen. De PUK2-code is vereist om een geblokkeerde PIN2-code te wijzigen. Als deze codes niet bij de SIM-kaart zijn geleverd, moet je jouw lokale serviceprovider hierom vragen.
Zie hier

Winkel had nooit gehoord van een PUK2 namelijk. Ga ik morgen even een belletje plegen :).

Voor zover ik weet krijg je PUK2 code nooit. Alleen de gewone PUK code, voor het ontgrendelen van je chip. PUK2 is voor Bijzondere instellingen zoals het invoeren van de tarieven, zodat je weet voor hoeveel (euro) je hebt gebeld.

EDIT: http://www.wilbers.tmfweb.nl/GSM/GSM_Codes.htm

Laatst bewerkt:
Geplaatst door XP_PC
Weet jij waarom dat zo is? Is toch gewoon van mn toestel?

Als de dienst waarvoor de PUK2-code is niet aangeboden wordt door je aanbieder schijn je er ook niks aan te hebben. Misschien dat het er daarom niet bij zit en om problemen te voorkomen, omdat je altijd mensen hebt die het toch moeten proberen en dan weer komen zeuren dat hun mobieltje het niet meer doet.......

Heb er zelf 3 jaar geleden met Ben al eens over gebeld en zeiden dat het niet werd mee geleverd omdat de diensten die daaraan verbonden zijn niet worden aangeboden. Helaas :(

PIN2 code
De tweede PIN-code is nodig om functies zoals kostentellers, kostenlimiet en vaste nummers in te kunnen stellen. Net als bij de PIN-code geldt ook hier: indien drie maal een foutieve PIN-code is ingetoetst dan wordt de SIM-kaart geblokkeerd, maar dan alleen voor bovenstaande functies. Deze blokkering kan worden opgeheven door de PUK2-code in te toetsen.

Bron: http://home.hetnet.nl/~hanneke/wordenlijst.htm#p

puk2

pin2 is ook standaard 0000 nooit aankomen want gegarandeerd dat je em vergeet. doet schijnbaar iedereen die denkt dat ie em wel kan onthouden.
puk2 kan een aantal opties zijn, maar veelal de verkeerde. het is inderdaad een code die niet wordt meegegeven om o.a. bovenstaande redenen.
hij kan zijn (let wel kan) 123456789 ofwel 12345678 etc etc.
probeer het echter niet te vaak uit. hij gaat dan namelijk weer blokkeren. en dat los je dus niet zomaar weer op.

pin2: afblijven!
puk2: afblijven!

en..bij de winkel weten ze die code dus inderdaad ook niet. hetzelfde geld voor je pincode je pin2 code je puk code. oftwel alle codes.

Pin 2 stel ik lekker weer anders in, deze was geblokkeerd omdat een vriend het zonodig ff moest uittesten.

Ik onthoud um wel :). Heb inmiddels een andere SIM overigens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan