• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

puldown menu

• Onderwerp starter Onderwerp starter pasan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pasan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
hallo allemaal

ik heb een puldown menu gemaakt met behulp van gegevensvalidatie die op zich goedwerkt.
alleen als ik een keuze maak in deze puldown en later weer een andere keuze wil maken begint deze lijst altijd weer boven aan :shocked:
is het ook mogelijk als ik de laatste keuze ergens in het midden of onderaan de lijst gemaakt heb dat ik dan die lijst ook weer kan openen in die stand.

en is er verschil hierin tussen excel 2003 en 2007?

nou hopelijk ben ik duidelijk genoeg geweest

groet
Pasan:thumb:

Laatst bewerkt:
Pasan,

Is dat in dezelfde validatie?
Alleen als ik het leeg gemaakt heb, begint het weer boven aan.

Je kan er ook het beginletter/teken in typen.

Er is volgens mij geen verschil tussen beide versies.

Als je een keuze hebt gemaakt in een cel en later de waarde opnieuw wilt aanpassen zal de lijst validatie lijst getoond worden waarbij de huidige waarde gehighlight is.

Er is geen verschil tussen 2003 en 2007

ik heb in een cel een gegevensvalidatie lijst van allemaal datums oplopend waaruit ik een keuze maak.
ik heb die datum als start datum van een reeks cellen nodig, deze reeks cellen laten de datum zien van 7 opvolgende dagen.
ik zou de verstreken datums kunnen wissen maar soms wil ik ook nog eens terug kunnen kijken.
dit is een onderdeel van een agenda annex rooster.

ik zie geen highlight waar superzeeuw het over heeft.
en bij mij als ik het vinkje aangeklikt heb en de rij komt in beeld moet ik elke keer naar beneden scrollen om op de gewenste datum te komen

groet

Misschien een klein voorbeeldbestandje plaatsen.
Vaak geeft dat sneller een duidelijk antwoord

Als ik een besturings element gebruik dan blijft de rij staan zoals de laatste keuze.
Maar ik wilde geen besturings element gebruiken maar gegevensvalidatie met de zelfde werking maar ik ben bang dat dat niet gaat werken, of vergis ik me?

En dan nog even dit:

Als je mijn berichten zoekt dan waren een aantal vragen gericht over een agenda / rooster.
ik heb met behulp van dit forum het rooster en agenda inmiddels gerealiseerd en wil dit uiteraard ook delen met de gebruikers van dit forum.
Maar als ik het bestand inpak is het ongeveer 250 kB.
is het mischien toch mogelijk om dit bestand te delen op dit forum?

Groeten;

Beste Pasan,

1) kleed het bestandje nog verder uit.
2) zip of rar het bestand en plaatst het dan als bijlage.

bijlage te groot

helaas als ik de bedoelde bijlage nog verder uitkleed dan klopt het bestand niet meer.
het bestand is nu 248 kB, mischien andere tips?

groet
pasan:thumb:

zip of rar het bestand.

Het gaat ons (alleen) om het idee hoe het bestand is opgebouwd en waar de gegevens vandaan moeten komen en waar de gegevens terecht moeten komen.

het bestand kan dus vast nog wel verder "uitgekleed" worden.

het is een rar bestand
met een aantal velden waar formules in staan en een aantal macro`s, als ik de helft weghaal klopt het programmatje niet meer.
Dit is het eind resultaat van vele uren speur en probeer werk en waar dus uiteindelijk dit rooster / agenda progje uit gekomen is.
Toen ik lid werdt van dit forum was ik totaal onbekend met excel en ondertussen weet ik ook dat ik nog veeeeeeeel te leren heb.
Mijn vorm van rooster ben ik op dit forum nog niet tegen gekomen en daarom dacht ik dat er mischien wel intresse in zou zijn bij andere forum leden.

Groeten

geen reaktie`s meer dus dan zet ik de vraag maar op opgelost

groeten
pasan:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan