• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pull down menu maken voor voledige adressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Albert1969

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mei 2016
Wie kan mij helpen.

Ik wil in mijn offerte tool die ik heb gemaakt in Excel een pull down menu waarin ik de volledige adresgegevens van een klant kan in laten vallen.

Het maken van een pul down menu is me wel gelukt maar krijg het dan alleen maar voor elkaar 1 regel te selecteren en heb dan alleen de naam.
Ik wil dat dat meteen het hele adres er in komt te staan

Hopelijk kan iemand mij helpen

Wat wieter gemaakt heeft is een goede oplossing. Om je een beetje mee te nemen in het denkproces (mocht je het niet doorhebben).

Via de dropdown selecteer je de naam. Op basis van de naam wordt in de andere cellen gezocht wat rest van adres gegevens is. (VLOOKUP)

Om te voorkomen dat in je offerte de formules per ongeluk zouden verwijderd worden.
Kan je het VERT.ZOEKEN ook door een VBA-code laten gebeuren.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit, maar ik kan de codes van de cel niet goed herleiden.

Als ik dat in een nieuw bestand maak dan struikel ik over de tabelmatrix. Ik weet niet hoe ik die moet maken/genereren :-)

De VBA code klinkt interesant, maar daar weet ik helemaal niets van verder :-(

Hopelijk kunnen jullie me nog helpen bij het opmaken

Iets uitleggen is niet mijn beste eigenschap.
Code:
=ALS(logische test;waarde als WAAR;waarde als NIET WAAR)
=ALS($D$3="";"";VERT.ZOEKEN($D$3;Blad2!$A$1:$D$6;2;1))
ALS(D3=""; is de test, als D3(de validatiecel) leeg is.

dan volgt het resultaat als de test WAAR is
ALS(D3="";"";
Als D3 leeg is;dan is het resultaat ook leeg.

dan volgt het resultaat als D3 NIET leeg is.
ALS(D3="";"";VERT.ZOEKEN(D3;Blad2!;A1: D6;2;1)
Als D3 niet leeg is, ga dan D3 zoeken op Blad2 in het gebied $A$1:$D$6, in kolom 2, en zoek de juiste overeenkomst.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan