pull down menu van een map veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zokke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 okt 2006
Hoi,
ik heb een klein maar vervelend probleem. Wanneer ik dubbelklik op een map dan start automatisch windows zoeken. Wanneer ik nu met de rechtermuistoets op deze map klik zie ik bovenaan Zoeken.... staan daarna openen en dan verkennen. Dus dacht ik map openen --> Extra -->mapopties--> bestandstypen --> map --> geavanceerd --> en open als standaard zetten zogezegd zo gedaan maar die zoeken blijft bovenaanstaan:confused:
Wie kan er mij helpen met dit irriterend probleem?
Alvast bedankt

Hey Zokke,

dit probleem is het gevolg van een wijziging in je register. Wanneer je deze verandering weer 'ongedaan' maakt opent windows weer normaal de mappen. Om het probleem op te lossen ga je naar start->uitvoeren->regedit intypen.

Nu ga je in regedit naar de sleutel: "Deze computer\HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell", hier zie je een tekenreekswaarde staan genaamd (Standaard), rechtermuisklik->wijzigen->en bij waardegegevens typ je in "open".

Nu is het probleem opgelost en opent hi jde mappen weer normaal. Mocht hij, wanneer je bijv. je C-schijf wil openen, ook dit probleem geven, dan moet je naar de sleutel "Deze computer\HKEY_CLASSES_ROOT\Drive\shell" en bovenstaande stap herhalen.

Succes ermee!

Hoi Sjadema,

ik heb dat geprobeerd en dat is in orde
van harte bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan