• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pull down menu verdwijnt na runnen macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrcbr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 feb 2021
Berichten
4
Onderstaande is opgelost; zie mijn extra vraag onderaan deze thread
==
Hallo,

Ik heb hier nooit eerder iets gepost, maar wel meermaals dankbaar gebruik gemaakt van oplossingen die werden aangeboden voor problemen van anderen, waar ik ook zelf tegenaan liep. Ik ben geen deskundig programmeur, maar probeer af en toe wel eens wat.

Ik heb nu een macro gemaakt in Excel die gegevens uit tabellen kan visualiseren. Het gaat om lijnen waaruit figuren/patronen zijn opgebouwd. Op die manier kan ik makkelijk controleren of de gegevens die in de tabellen zijn opgeslagen volledig en juist zijn en of er data ontbreekt. Ik pas dit toe op een grotere hoeveelheid gegevens, maar heb voor de eenvoud en voor de anonimiteit een aangepast bestand bijgevoegd.

Het probleem doet zich voor met cel B2 op het tabblad “Tekening”. Dat moet een pull down menu zijn, waarin de gebruiker een figuur kan kiezen. Bij het opstarten gaat dat goed, maar als ik de macro heb gerund, is het pull down menu weg en resteert er slechts de waarde die ik heb ingevoerd. Het is juist de bedoeling dat ik steeds weer een nieuwe figuur kan kiezen en zo alle figuren kan controleren.

Kan iemand helpen dit op te lossen?

Verder zou ik ook graag de macro met een knop willen activeren. Als ik die knop toevoeg, verdwijnt hij ook na het activeren van de macro en komt daarna niet meer terug.