• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pull downmenu in excel in combinatie met als functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeLange

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Hallo,

Ik ben voor het eerst op dit forum, maar ik heb een probleem in excel waar ik niet uitkom. Ik ben bezig met een standaard faxformulier te ontwikkelen waarin ik met een pulldown menu wil werken. Op het moment dat ik een optie kies wil ik graag dat dit in een ander vak verschijnt. Dit lukt mij op dit moment in zoverre dat ik via een koppeling in een andere cel en daarna met de als functie het voor elkaar krijg met maximaal 8 verschillende opties in het Pulldown menu. Weet iemand of dit ook met een onbeperkt aantal opties in het pulldown menu mogelijk is?

Verplaatst naar sectie 'excel'.

Als je pulldown menu de gegevens uit een invoerbereik haalt (b.v. A1:A100), kun je met de gekoppelde cel de gekozen waarde weer uit deze lijst halen met de functie index.

Ziet er dan als volgt uit:

=INDEX(A1:A100;B1), waarin B1 de gekoppelde cel is van je pulldown menu.

eh, mag ik hier even op inhaken..

Heb nu ook een pulldown menu ingevoegd, maar heb deze op een samengevoegde cel gezet, nu is het de bedoeling dat als ik uit dit menu een item selecteer dat hij de daarbij behorende waarde pakt.
Nu kan ik dit allemaal voor elkaar krijgen, alleen als ik bijvoorbeeld werk met de functie vergelijken of wat dan ook, hij kan de samengevoegde cel niet vinden. Aangezien je bij zo'n verwijzing maar 1 cel naam op kan geven.
Weet iemand hier een antwoord op...

Sorry, sorry, sorry...
Heb schijnbaar 40 keer iets verkeerds gedaan, want plaats namelijk vorig bericht, ga weer terug naar mijn bestand, probeer het nog een keer en hij doet het.
:o :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan