Pulldown menu in access 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny28

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Halo allemaal,

Ik wil via een Puldown menu een waarde selecteren uit een apparte tabel. Naargelang de waarde die ik kies wil ik een aantal waardes automatisch in mijn formulier laten invullen en ook bijhouden.

Kan iemand mij zeggen hoe ik dit het bet doe?

Groetjes,

Danny

Maak een formulier aan. Zet in de koptekst een keuzelijst met invoervak. Gebruik daar de wizard voor. Kies in de wizard voor de optie een record in het formulier opzoeken of zoiets. Voorbeeldje heb ik bijgesloten.

Bijlagen

Daar vind je op dit forum een aantal voorbeeldbestanden over, die de afgelopen maand regelmatig langs zijn komen fietsen ;)
Dus de uitleg hier kort:
Als je een keuzelijst hebt met 5 kolommen, (die je niet allemaal hoeft te laten zien, dus je mag de breedte van een aantal kolommen op 0 cm zetten), dan kun je elke kolom in een tekstveld oproepen met:

Me.Tekstvak=cboKeuzelijst(Column(0)
tot en met
Me.Tekstvak=cboKeuzelijst(Column(4)

Zoals je misschien al hebt gezien, begint de eerste kolom met het getal Nul, de laatste is dan dus 4, en niet 5.

@Michel,

De vraag is om in te vullen en bijhouden. Ik vermoed dat met bijhouden muteren wordt bedoeld. Kan dat met jouw methode?

Ik ga dit morgen zeker uittesten. Het is inderdaad dat de waardes die automatisch worden ingevuld, toegevoegd worden aan het hoofdbestand.

Alvast bedankt

Om data te kunnen muteren, moet je de gegevensbron (Besturingselementbron dus) uit onderliggende tabel koppelen aan het tekstveld. Op dat moment kun je er uiteraard geen formule aanhangen. De optie is dan om met VBA de tekstvakken te vullen met de opgehaalde gegevens.
Best of Both Worlds, of zoiets... ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan