• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pulldownmenu aan een tabel koppelen 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

wromdeh

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2010
Hoi,

Ik had eerst de vraag om een pulldownmenu aan een tabel te koppelen. Dit is inmiddels gelukt, met dank aan de helpers!
(zie: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=519413 )

Nu zit ik met het volgende:

Bij de 1e vraag ging het om een tabel, bestaande uit 2 rijen. Dit kon dus opgelost worden door de functie ALS / IF. Nu wil ik dus bijna hetzelfde maar dan met 3 rijen, of meer. Zelf heb ik al even zitten proberen, maar de functie als ondersteunt dit niet. Welke functie wel, of wat vul ik dus bij de functie als fout in?

Bijlagen

Zoek eens hier op het forum, of in de Help van Excel naar:
=VERT.ZOEKEN.
Ik denk dat je daar wel een eind mee wegkomt.

Bedankt Harry voor de tip.

Ik ga eerst even zelf zitten proberen. Mocht ik er niet uitkomen, dan horen jullie het wel ;)

Heb het probleem op een andere manier opgelost, namelijk dmv een "ALS" functie (het lukte mij niet met "VERT.ZOEKEN").
Dit wordt nu wel een zeer uitgebreide regel, maar het werkt :D

Code:
=ALS($P5=1;F5*$L$21;ALS($P5=2;F5*$L$22;ALS($P5=3;F5*$L$23)))

Bedankt voor de hulp iedereen.

Hier nog een bijlage hoe het geworden is voor de geintresseerde. (oefen tabel, niet uiteindelijke)

Bijlagen

het lukte mij niet met "VERT.ZOEKEN").
Code:
=ALS($P5=1;F5*$L$21;ALS($P5=2;F5*$L$22;ALS($P5=3;F5*$L$23)))

Mooi dat het is opgelost, maar met meer dan 7x een als functie gaat het op die manier niet meer, tenzij een truukje.

Maar met vert.zoeken gaat het best.
Ik vind het dan niet erg om het een keertje voor te doen.
Zie bestandje.
Ik heb de formule in cel P19 gezet, doorgevoerd met de vulgreep naar onderen, even de muis loslaten, en doorvoeren naar rechts.
Daarna de overbodige cellen geselecteerd en gedeletet.
Succes.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan